واحدهای صنعتی، معدنی و تولیدی استان ارزیابی خطر شوند

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در نشستی خواستار ارزیابی خطر واحدهای صنعتی، معدنی و تولیدی شد و بر لزوم اقدامات پیشگیرانه جهت ایمنی واحدها تاکید کرد.

محمدعلی ملک زاده در این نشست که با حضور دستگاه های متولی حوزه تولید و اشتغال استان و بخش خصوصی برگزار شد با اشاره به ظرفیت های تولیدی و صنعتی اظهار داشت: یکی از مهمترین راه های معیشت استان، بخش تولید و صنعت است که تاثیر بسزایی در زندگی مردم دارد.
وی ادامه داد: ایمنی واحدهای تولیدی و رعایت اصول زیست محیطی از موضوعاتی است که برای سلامت جامعه و پایداری صنعت الزامی است.
مدیرکل مدیریت بحران استان افزود: عدم رعایت اصول ایمنی در واحدهای تولیدی بالاخص در شهرک های صنعتی ضمن بالارفتن احتمال خسارت برای آن واحد، ضریب خطر را برای واحدهای همجوار و حتی مناطق جمعیتی بالا می برد.
وی خطاب به دستگاه های متولی در این حوزه افزود: با هم افزایی و تبادل اطلاعات و دستور العمل واحدهای مسئول می توان نظارت دقیق تری بر این حوزه داشت و راهکارهای افزایش ایمنی را پیگیری کرد.

ملک زاده افزود: افزایش ایمنی در این واحدها و مقابله با واحدهای خطر ساز ضمن حفظ سرمایه متولیان صنعت موجب توسعه و افزایش‌ رفاه در سطح جامعه می شود.
در این نشست کارشناسان صنعت معدن تجارت، شرکت شهرک‌ ها، تعاون، کار و امور اجتماعی، شرکت پخش فرآورده های نفتی، اتاق بازرگانی، آتش نشانی و خدمات ایمنی و... با تشریح دستور العمل های حوزه ایمنی، پیشنهادهای خود را برای افزایش سطح ایمنی در واحدها تشریح کردند.
نوع تولید، همجواری، مواد اولیه و محصول، حمل و نقل، فرآیند تولید، قدمت و استهلاک و آموزش نیروها از مهمترین موضوعاتی بود که در این نشست توسط کارشناسان مطرح شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات