معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد :

ورزش باستاني انعكاس روح پهلواني تمدن ايراني است

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: ورزش باستاني انعكاس روح پهلواني فرهنگ و تمدن ايران است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمد علي طالبي"در مراسم افتتاحيه اولين شعبه آكادمي ورزش هاي پهلواني و زورخانه اي استان كه با حضور رئيس كميته آموزش فدراسيون ورزش هاي پهلواني و زورخانه اي، مشاور استاندار در امور ورزش، مديركل ورزش و جوانان استان و جمعي از مسئولين و پيشكسوتان ورزش زورخانه اي استان در زورخانه جهان پهلوان تختي برگزار شد اظهار داشت: روح و منش حاكم بر ورزش پهلواني و زورخانه اي ناشي از جوانمردي، ادب و متانت است و اين ميراث گرانبهايي است كه از نياكان ما به ارث رسيده و بايد آن را به خوبي حفظ و به آيندگان منتقل كنيم.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، با اشاره به فضاي امروز جامعه به لحاظ فرهنگي و اجتماعي اظهار داشت: امروز بيش از هر زمان ديگري به روح پهلواني با كار ويژه هايي كه در اين ورزش وجود دارد نيازمند هستيم.
وي با بيان اينكه نبايد به ورزش پهلواني و زورخانه اي صرفا نگاه ورزشي شود تصريح كرد: اين ورزش يك ميراث فرهنگي ماندگار براي ماست كه از مؤلفه هاي مختلفي برخوردار است و يكي از آنها ورزش و تندرستي است.
"طالبي" در پايان سخنان خود در اين مراسم اظهار اميدواري كرد: با آميخته شدن علم روز دنيا به اين ورزش و افتتاح اين آكادمي و با همت جمعي مسئولين استان، يزد بتواند در عرصه ورزش نيز مانند ساير حوزه ها حرفهايي براي گفتن داشته باشد.


حضور در مسابقات انتخابي تيم ملي جوانان در رشته كيك بوكسينگ


معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار همچنين به همراه مشاور استاندار در امور ورزش و مديركل ورزش و جوانان استان با حضور در ورزشگاه شهيدصدوقي(ره) يزد از نزديك مسابقات انتخابي تيم ملي جوانان در رشته كيك بوكسينگ را مشاهده نمود.
اين مسابقات در دو روز و با حضور بيش از 200 ورزشكار از سراسر كشور به ميزباني استان يزد برگزار شد كه 8 نفر جوانان برتر اين مسابقات به تيم ملي دعوت مي شوند.

 

حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در ورزشگاه شهيد نصيري يزد


همچنين محمدعلي طالبي با حضور در ورزشگاه شهيد نصيري يزد از نزديك بازي تيم فوتبال فولاد يزد با گل گهر سيرجان از سري مسابقات هفته پنجم ليگ دسته اول كشور- جام آزادگان را مشاهده نمود كه اين بازي با نتيجه مساوي صفر- صفر به پايان رسيد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات