معاون برنامه ريزي و اشتغال استاندار:

يكي از ابزارهاي تحقق اقتصاد مقاومتي، سلسله نشست هايي است كه در همه استانها برگزار مي شود

معاون برنامه ريزي استاندار يزد گفت: در جهت تبيين و گفتمان سازي و اينكه مقوله اقتصاد مقاومتی بدل به مطالبه عمومي شود، بايد همه ساز و كارهاي لازم در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي اتخاذ شود و يكي از آن ابزارها، نشست هايي است كه در همه استانها برگزار مي شود.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "محمد رضا بابايي" روز پنج شنبه 13 آذرماه در حاشيه كارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتي در محل سالن شهيد عباسپور برق منطقه اي در مصاحبه با خبرنگار صدا و سيماي مركز يزد، اظهار داشت: هدف از برگزاري همايش اقتصاد مقاومتي، تدبيري است كه توسط مجمع تشخيص مصحلت نظام و با هماهنگي وزارت كشور صورت گرفته و اساتيد حاضر در پژوهشكده مجمع تشخيص مصلحت نظام به همه استانها مراجعه مي كنند.
وي افزود: در جلسه اي كه با حضور همه مديران ارشد دستگاههاي دولتي و تشكلهاي بخش خصوصي حضور پيدا مي كنند، تقريباً تلفيقي از شوراي اداري و برنامه ريزي استان شركت دارند و اعضا با توجه به ابلاغيه سياست هاي مقام معظم رهبري در راستاي اقتصاد مقاومتي كه ابلاغيه 24 گانه اي ابلاغ كردند، به تبيين اقتصاد مقاومتي مي پردازند و در خصوص چيستي و چرايي و چگونگي تحقق اهداف مترتب بر اقتصاد مقاومتي به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.
بابايي ادامه داد: در مسير اجرا همانطور كه مي دانيد مجلس شوراي اسلامي يكسري مصوبات را خواهد داشت، مصوبات تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي، كه قانوني بر اساس همين ابلاغيه، تدوين و تصويب و ابلاغ مي شود و انشاءالله در مسيري قرار گرفتيم كه استانها هم در تك تك بندهايي كه ابلاغ خواهد شد آستانه نقش خودشان را ايفا كنند، چون هم دولت، هم بخش خصوصي و هم مردم بايستي نقش خودشان را ايفا كنند تا اهدافي كه طرح دنبال مي كند، موفق شود.
اين مقام مسئول گفت: بنابراين در جهت تبيين و گفتمان سازي و اينكه اين مقوله تبديل به يك مطالبه عمومي شود، بايد همه ساز و كارهاي لازم در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي اتخاذ شود و يكي از آن ابزارها، نشست هايي است كه در همه استانها برگزار مي شود.
وي در خصوص روند برگزاري همايش نيز اظهار داشت: هم درخصوص چيستي و چرايي اقتصاد مقاومتي، اينكه چرا ما بايد اقتصاد مقاومتي داشته باشيم؟ اصل اقتصاد مقاومتي چيست؟ چرايي و چگونگي اش؟ و چگونه مي خواهيم اقتصاد مقاومتي را محقق كنيم؟ در اين كارگاه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات