معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

يكي از اهداف اصلي انقلاب اسلامي ايجاد وحدت ميان مسلمانان جهان است

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: انتخاب اين هفته به عنوان هفته وحدت نشان دهنده عمق نگاه حضرت امام خميني (ره) و دغدغه ايشان در خصوص همدلي فِرَق و گروه هاي اسلامي بود.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "محمد علي طالبي" در همايش وحدت اسلامي پناهندگان استان يزد كه در محل سالن اجتماعات تالار فرهنگيان يزد و با حضور بزرگان شيعه و سني پناهنده در استان برگزار شد، ضمن تبريك هفته وحدت، اظهار داشت: انتخاب اين هفته به عنوان هفته وحدت نشان دهنده عمق نگاه حضرت امام خميني (ره) و دغدغه ايشان در خصوص همدلي فرق و گروه هاي اسلامي بود.
وي افزود: يكي از اهداف اصلي انقلاب اسلامي ، ايجاد وحدت ميان مسلمانان جهان است كه در قانون اساسي نظام جمهوري اسلامي نيز عينيت يافته است.
طالبي ادامه داد: ايجاد اين مقطع زماني به عنوان هفته وحدت، تجلي تبديل تهديدها به فرصت ها بود كه از كوچكترين اختلاف به عنوان فرصت استفاده كنيم و دل ها و خط مشي ها را به هم نزديك كرده تا وحدت بوجود آيد.
وي با اشاره به شرايط كنوني جهان و منطقه، عمق نظر امام راحل عظيم الشان (ره) را يادآور شد و وضعيت فعلي را نيازمند وحدت عنوان كرد و گفت: دشمنان مسلمانان با استفاده از نقاط ضعف موجود در كشورهاي اسلامي به آنان ضربه مي زنند كه مي بايست با ايجاد وحدت اين مشكل را پشت سر گذاشت.
اين مقام مسئول وحدت و انسجام در داخل كشور را نيز بسيار مهم ارزيابي كرد و اظهار داشت: قوميت هاي مختلف به لحاظ وجود مهاجرين كشورهاي اسلامي در نظام جمهوري اسلامي حضور دارند كه نياز ما را به وحدت آشكارتر مي كند.
وي وجود وحدت را موجب زندگي بهتر اين قوميت ها در داخل كشور دانست و اظهار كرد: اميدوارم بتوانيم با كمك يكديگر شرايط بهتري را فراهم كنيم.
طالبي استان يزد را نيازمند وحدت ميان شيعه و سني دانست.
حجت الاسلام و المسلمين معزالديني نيز در ادامه اين همايش با اشاره به آياتي از قرآن مجيد، اظهار داشت: خداوند به پيامبر اكرم (ص) مي فرمايد كه عقل و اخلاق اگر سرلوحه كار ملتي قرار گيرد، آن ملت شكست نخواهد خورد.
وي افزود: مسلمين گرايشات مختلف دارند، مشتركات فراواني هم دارند كه بايد بر اساس مشتركات، مفترقات را رفع كنند.
حجت الاسلام معزالديني الگوي زندگي مسلمانان را پيامبر اكرم (ص) دانست و اظهار داشت: حضرت محمد (ص) در مدينه در كنار اديان مختلف زندگي مي كردند.
وي خواستار نزديكي مسلمان به يكديگر شد و گفت: مسلمين بايد در نماز جماعت، نماز جمعه، نماز اعياد، كنگره عظيم حج و ساير مناسبت ها در كنار يكديگر قرار گيرند.
اين روحاني برجسته با اشاره به وضعيت كنوني جهان، خطاب به حاضرين در اين جلسه اظهار داشت: امتي كه مشتركات واحد دارد، بايد يد واحد باشد.
مدير كل دفتر امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري نيز در اين همايش، فلسفه برگزاري اين مراسم را تفاهم و همكاري بسيار خوب بين مهاجرين و انصار بيان كرد و افزود: مردم استان يزد مردمي مذهبي و مهمان نواز هستند.
"رضا زارع زاده" در ادامه به سخنان امام راحل عظيم الشان (ره) در خصوص وحدت ميان مسلمانان جهان اشاره كرد.
مولودي خواني و سخنراني مولوي اهل سنت و يكي از شيعيان و روحانيون برجسته از ديگر برنامه هاي اين مراسم بود.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات