معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد:

يكي از دلايل بیکاری در استان عدم توجه به آموزش های فنی و حرفه ای است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با تأکید بر اینکه بیش از تعداد بیکاران در استان شغل داریم؛ اضافه کرد: متأسفانه به دلیل بی‌توجهی به آموزش های فنی وحرفه ای و استفاده از اتباع خارجي در برخی مشاغل با مشکل بیکاری مواجه هستیم.

به گزارش روابط عمومی استاندار یزد، «علی زینی وند» در نشست کارگروه اشتغال استان یزد با اشاره به عملکرد این کارگروه اظهار داشت: خوشبختانه کارگروه و کمیته‌های مربوطه شروع خوبی را داشتند و لازم است مشکلاتی که اعلام‌شده رفع شود که فرمانداران باید در این زمینه محکم‌تر ورود کنند.
وی بابیان اینکه لازم است طرح‌ها با همکاری بانک‌ها برای توجیه بیشتر در خصوص پرداخت تسهیلات مطالعه شود؛ ادامه داد: در مرحله جدید که طرح‌ها ارائه می‌شوند انتظار داریم طرح‌ها کمتر رد شوند و وقتی مصوب شده و به بانک می‌رود با سرعت‌بالا موجب پرداخت تسهیلات شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با تأکید بر اینکه پرداخت تسهیلات باید موجب اشتغال شود؛ اضافه کرد: به دنبال آمار سازی نیستیم و مهم این است که کاری مثبت انجام شود، نه اینکه فقط عدد و رقم اعلام شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه لازم است تا جمعیت روستاها را حفظ کنیم و جلوی مهاجرت را بگیریم؛ عنوان کرد: در اجرای این طرح‌ها لازم است برای به‌کارگیری نیروی کار نیز حساسیت ویژه‌ای باشد و مراقب باشیم که سرمایه مملکت برای ایجاد اشتغال جوانان ایرانی مصرف شود.
زینی وند با اشاره به آمار بیکاری استان یزد؛ افزود: برخی از این آمارها به دلیل بی‌توجهی به آموزش‌ها است و نیروهایی که از سوی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و یا مرکز فنی و حرفه‌ای استان آموزش می‌بینند بیکار نیستند.
وی با اشاره به تجربیات خوب سایر مناطق کشور درزمینه مهارت‌آموزی اظهار داشت: بخش تولید نیز موظف شده تا برای نیروهای موردنیاز خود از افرادی استفاده کند که در مراکز فنی‌وحرفه‌ای آموزش‌دیده باشند و اگر در استان نیز چنین اقداماتی صورت گیرد قطعاً هیچ نیروی بیکاری نخواهیم داشت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با تأکید بر اینکه بیش از بیکاری استان، در استان شغل داریم؛ اضافه کرد: متأسفانه به دلیل بی‌توجهی به آموزش و استفاده از اتباع خارجي در برخی مشاغل با مشکل بیکاری مواجه هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه اعتبارات تخصیص‌یافته به استان هم باید برای ایجاد اشتغال جذب شود؛ بیان داشت: در مواردی نیز می‌توانیم از اعتبارات دیگری که برای استان دیده‌شده و مغفول مانده است استفاده کنیم و از این طریق مشکل اعتبارات برای ایجاد اشتغال را حل کنیم.
زینی وند با تأکید بر اینکه هر پرونده‌ای که به بانک رفت بدون بهانه باید پرداخت شود؛ عنوان کرد: بانک‌ها تا پیش از تصویب برای پرداخت، در کمیته‌های فنی هر نوع بررسی و اعتراضی که نسبت به پرداخت و تصویب طرح دارند اعلام کنند تا روند پرداخت تسهیل شده و با سرعت کار را پیش ببریم.
وی بابیان اینکه لازم است فرمانداران نیز بررسی فنی را داشته باشند تا اعتبارات را جذب کنند؛ اظهار داشت: چنانچه هر یک از فرمانداران نتوانند اعتبارات را جذب کنند قطعاً این اعتبار جابجا خواهد شد و به شهرستان‌های دیگر تعلق می‌گیرد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات