پاسخگویی به سوالات فعالین رسانه ای شهرستان میبد در نشست مشترک با استاندار و مدیران استانی/ نیازمند انقلاب در حوزه بهره وری صنایع هستیم/ توقف استقرار صنایع آلاینده در محور عقدا مهریز / تحقق سند یزد نوین را در گرو حفظ فرهنگ و توسعه علم و فناوری

استاندار یزد با اشاره به پیگیری‌های جدی جهت تحقق بهره‌وری در استان گفت: استان یزد نیازمند انقلاب بهره وری در صنعت و همچنین تحقق نوسازی صنعتی است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، در نشست مشترک استاندار یزد با جمعی از فعالین حوزه رسانه شهرستان میبد، مدیران حاضر در جلسه به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
 
استاندار یزد در این نشست، توجه به گردشگری را در راس اولویت های استان برشمرد و اظهار کرد: با ورود سالیانه ۲۰ میلیون گردشگر به کشور می‌توان معادل کل درآمد نفتی ایران درآمدزایی ایجاد کرد.
 
مهران فاطمی در ادامه با اشاره به پیگیری‌های جدی جهت تحقق بهره‌وری در استان عنوان کرد: استان یزد نیازمند انقلاب بهره وری در صنعت و همچنین تحقق نوسازی صنعتی است.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد با بیان اینکه دو قطبی سلامت و صنعت به هیچ عنوان صحیح نیست، تصریح کرد: باید با علم و فناوری آلایندگی صنایع را کنترل و سپس اقدام به توسعه صنعتی در استان کرد.
 
وی در همین راستا ادامه داد: برای اولین بار در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، توقف استقرار صنایع آلاینده در محور عقدا مهریز به تصویب رسید.
 
فاطمی تحقق سند یزد نوین را در گرو حفظ فرهنگ، اصالت و هویت و توسعه علم و فناوری در استان دانست و گفت: میبد؛ شهرستان عالمان بزرگ و مفاخر بسیاری است و باید در کنار هم به ساخت میبدی بالنده کمک کنیم.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد نیز با تاکید بر اینکه حمایت از دانش بنیان ها در راس برنامه های استان قرار دارد، تصریح کرد: امروز در حال حرکت از کارخانه سازی به سمت ایجاد صنایع واقعی هستیم.
 
شاه حسینی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: صدور مجوزهای دشت مهریز - عقدا از ۳ هزار مجوز در سال ۱۴۰۰ به ۱۲۰۰ مجوز در سال بعد از آن رسید که تمامی مجوز های صادر نشده مربوط به صنایع آلاینده بودند.
 
وی با بیان اینکه استان یزد در بسیاری از شاخص های اقتصادی از جمله اشتغال، رشد اقتصادی و ... جزو برترین های کشور است، اضافه کرد: کارگروه ویژه هوش مصنوعی نیز در استان ایجاد شده است.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد نیز در این نشست با اشاره به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده در سفر رییس جمهور به استان برای توسعه بیمارستان میبد، گفت: در این راستا ۱۵ میلیارد تومان نیز از دیگر اعتبارات در نظر گرفته شده است.
 
ابوالحسینی با اشاره به اقدامات انجام شده در در زمینه آبرسانی به شهرستان میبد عنوان کرد: چندین حلقه آب شرب تعبیه شده در میبد بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با اتمام این پروژه، بخش عمده مشکلات آب میبد مرتفع خواهد شد.
 
وی از پیگیری جدی احداث باند دوم فولاد به میبد و نیز انعقاد قرارداد جاده ندوشن - ورزنه به ارزش ۱۲۹ میلیارد تومان خبر داد و گفت: در انتهای سال گذشته قریب به ۳۰ میلیارد تومان به پروژه احداث کمربندی شرقی میبد اختصاص یافت.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در ادامه به اختصاص ۱۰ میلیارد تومان در سفر رییس جمهور جهت ثبت حریم نارین قلعه اشاره و اضافه کرد: همچنین با بهبود نظارت ها، روزهای پاک در میبد در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرده است.
 
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز با بیان اینکه تامین مالی نهضت اتمام پروژه های نیمه تمام با جدیت دنبال می‌شود، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۵.۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات شورای برنامه ریزی و توسعه استان، تخصیص پیدا کرد که بخش اصلی آن اسناد خزانه بود.
 
مجید دهقانی زاده با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ این اعتبارات به ۶۶.۴ میلیارد افزایش پیدا کرده است، بیان کرد: همچنین در سال ۱۴۰۱ این اعتبارات به ۷۷ میلیارد و در سال ۱۴۰۲ به ۸۵ میلیارد رسید.
 
وی با بیان اینکه عوارض آلایندگی، برای صنایع با بیش از ۵۰ نفر نیرو که آلایندگی آن به بیش از یک شهرستان می رسد، اعمال می‌شود، افزود: میزان عوارض آلایندگی اختصاص یافته به شهرستان میبد در سال ۹۹ حدود ۱۰۰ میلیارد و سال ۱۴۰۰ حدود ۱.۵ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۱ به ۲۵ میلیارد تومان افزایش یافت.
 
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خاطرنشان کرد: عوارض ارزش افزوده اختصاص یافته به شهرستان میبد در سال ۱۳۹۹ به حدود ۲۸ میلیارد، سال ۱۴۰۰ به  ۱۱۶ میلیارد، سال ۱۴۰۱ به ۱۷۰ میلیارد و ۱۱ ماهه ۱۴۰۲ به ۲۲۸ میلیارد تومان رسید.
 
دهقانی زاده در ادامه تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، از محل اعتبارات یک درصد فروش معادن در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲ میلیارد و در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۲ میلیارد تومان، به شهرستان میبدتخصیص یافت.
 
احمد آخوندی مشاور استاندار و مدیر کل سابق اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در ادامه این نشست از ایجاد منطقه ملی کاربافی در میبد و راه اندازی کارگاه استاندارد زیلو بافی با اعتبار ۵ میلیارد تومان در این شهرستان خبر داد.

خواجه رضایی مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد نیز با اشاره به ۵ سایت طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان میبد، گفت: از ۱۰ هزار متقاضی ثبت نام شده این طرح در شهرستان میبد ۲۵۰۰ متقاضی تایید شده است.
 
مدیر کل بنیاد مسکن استان در این نشست با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن برای اولین بار در میبد به صورت گروه ساخت دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: ۲۱۰ واحد در یکی از فازهای این طرح تحویل داده شده و عملیات آماده سازی و اجرای اسکلت سایت ۴۰۰ هکتاری بعدی نیز انجام و آماده تحویل است.
 
وی از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی سایت سوم طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان میبد خبر داد و گفت: سایت ۲۵۰ واحدی ندوشن نیز در اختیار مردم قرار گرفته و عملیات آماده سازی، قرعه کشی و واگذاری سایت بفروییه نیز انجام شده است.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات