استاندار یزد:

پاسداری از محیط زیست، حرکت در مسیر توسعه پایدار است

استاندار یزد گفت: مفهوم توسعه پایدار در حقیقت نشاندن لذت توسعه به کام همه مردم است و این در شرایطی محقق خواهد شد که ابعاد انسانی و محیطی توسعه مورد لحاظ قرار گیرد و سازمان محیط زیست یکی از دستگاه‌های مسئول در این حوزه است.

به گزارش  اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمد علی طالبی" در حاشیه بازدید و افتتاح سالن شهید قنبری محیط زیست با تقدیر از فعالیت‌های اداره کل محیط زیست استان یزد گفت: گزارش کاری ارائه شده از سوی مدیرکل محیط زیست استان، به لحاظ جامعیت، به گزارش کاری مدیرانی شباهت دارد که بعد از چند سال در حال ترک مدیریت هستند و سعی دارند تا بهترین دستاوردها را در گزارش خود ارائه دهند.
استاندار یزد، در ادامه، موارد مطروحه در گزارش کاری اداره کل محیط زیست استان را فراتر از توان مدیریت این سازمان در مدت زمان یکسال دانست و گفت: عملکرد مدیرکل محیط زیست استان در اداره‌ای که با محدودیتها در حوزه اعتبارات و نیروی انسانی و همچنین طیف گسترده‌ی از مسئولیت‌ها همراه است و از سوی مدیران بالادستی و ارشد خود در کشور و استان با انتظارات فراوانی روبرو است، از سطح خوبی برخوردار است که با همراهی و همدلی همه کارمندان و محیط‌بانان مسئولیت‌پذیر این اداره به دست آمده است.
"طالبی" همچنین افزود: این عملکرد خوب علاوه بر آنکه جای تقدیر و تشکر دارد، در ارزیابی دستگاه‌های برتر استان هم دیده شده و خوشبختانه براساس معیارهای ملی و استانی در بین دستگاه‌های برگزیده استان قرار گرفته است.
وی با اشاره به نقش حفاظت محیط زیست در توسعه پایدار، تصریح کرد: خیلی اوقات شعار توسعه را می‌دهیم ولی به ابعاد مختلف توسعه و جوانبی که باید در توسعه رعایت شود و یا اتفاق بیفتد توجه نمیکنیم و شرایط به‌گونه‌ای می‌شود که بعد از سالها که به پشت سر خود نگاه میکنیم بعضی چیزها را به دست آورده ایم و بسیاری از داشته‌ها را از دست داده ایم.
استاندار یزد گفت: مفهموم توسعه پایدار در حقیقت نشاندن لذت توسعه به کام همه مردم است و این در شرایطی محقق خواهد شد که ابعاد انسانی و محیطی توسعه مورد لحاظ قرار گیرد و سازمان محیط زیست یکی از دستگاه‌های مسئول در این حوزه است.
"طالبی" همچنین با اشاره به فعالیت‌های جاری سازمان محیط زیست و رویکرد مدیرکل و همکاران وی در استان تصریح کرد: امروز با حمایتی که از این سازمان در مدیریت ارشد استان وجود دارد، این نقش به خوبی ایفاء می‌شود و البته ایفاء این مسئولیتها به معنای بی‌توجهی به اشتغال، رشد و توسعه استان در شهرستان‌ها در ابعاد مختلف نیست و دغدغه‌های مسائل اقتصادی و معیشتی استان هم باید در برنامه‌های محیط زیست مورد توجه قرار گیرد.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان با تاکید بر استفاده از مشارکت مردم در کنار فعالیتها و برنامه‌های محیط زیست اظهار کرد: مشارکت نقطه اتصال دولت با مردم است و هرچه بتوانیم حضور مردم را در فعالیت‌ها و برنامه‌های خود داشته باشیم ضریب موفقیت ما در اجرای برنامه‌ها افزایش پیدا خواهد کرد و بسیاری از موانع محدودیت‌ها فرارو در اجرای ماموریت ها، بدست مردم برطرف خواهد شد.
استاندار یزد همچنین خواستار افزایش حساسیت مردم نسبت به محیط زیست و آگاهی مردم نسبت ضرورت حفظ محیط زیست  شد و ابراز امیدواری نمود تا مردم بیش از پیش بعنوان بازوی اجرایی در کنار مسئولان قرار گیرند.
"طالبی"  در پایان سخنان خود گفت: وقتی مشارکت مردم را در برنامه‌های خود لحاظ کردیم، بهترین فرصت  را برای نقش آفرینی مردم فراهم کرده‌ایم و یکی از ابزارهایی که می‌تواند در حوزه محط زیست کمک کنند سازمان‌های مردم نهاد هستند که خوشبختانه در استان هم تعداد قابل توجهی در این زمینه فعال هستند.

خبرنگار: بهنام خواجه امینیان
عکاس: رضا زارع

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات