معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد:

پايداري دين در پرتو توجه به امربه‌معروف و نهي از منكر است

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: پايداري دين و آئین‌های مذهبي ما در پرتو توجه به اصل امربه‌معروف و نهي از منكراست.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، روز سه‌شنبه 28 مهرماه، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در مراسم گراميداشت هفته احياء امربه‌معروف و نهي از منكر در هنرستان دخترانه ملك ثابت يزد ضمن تسليت ايام سوگواري حضرت امام حسين (ع) اظهار داشت: حماسه تاسوعا و عاشوراي حسيني به يك حماسه جاويد در تاريخ اسلام، شيعه و فرهنگ ایران‌زمین تبدیل‌شده است و مهم‌ترین دليل آن، رسالتي بود كه در قيام عاشورا مطرح شد و ما امروز به دنبال احياء امربه‌معروف و نهي از منكر در جامعه هستيم.
«محمدعلی طالبي» ادامه داد: همه ما به اهميت و جايگاه امربه‌معروف و نهي از منكر در كتاب آسماني قرآن، روايات ائمه اطهار (ع) و قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران واقف و در جامعه و مناسبت‌های امروز نيازمند توجه جدي به اين اصول هستيم.
وي بابیان اينكه امربه‌معروف و نهي از منكر تنها ويژه ايران اسلامي نيست، تصريح كرد: موضوع تذكر دادن و بيان مشكلات يك موضوع جهاني است و مردم دنيا نيز علاقه دارند اگر مشكلي را مشاهده کردند تذكر دهند و در رفع آن مشاركت کنند.
طالبي با اشاره به اينكه اصل امربه‌معروف و نهي از منكر يكي از اصول مترقي قانون اساسي كشور است، افزود: همان‌طور كه دولت مواردي را به مردم تذكر می‌دهد، مردم نيز نسبت به دولت و نسبت به يكديگر وظايفي دارند و شايسته است اگر مشكل يا مانعي را در امور اجرائي دولت مشاهده كردند آن مشكل را به مسئولان مربوطه يادآور شوند تا دولتمردان در جهت رفع آن اقدام کنند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار یزد گفت: همه ما بايد علاوه بر حفظ باطن دين در حفظ ظواهر و آئین‌های ديني نيز كوشا باشيم و مناسك مذهبي و عزاداری‌های ما به‌گونه‌ای باشد كه در مسير رسيدن به قرب الهي قرار گيريم.
طالبي در پايان سخنان خود از دانش آموزان استان و هنرستان دخترانه ملك ثابت يزد خواست ضمن اينكه خود عمل‌کننده به مسائل ديني هستند نسبت به فرآيندهاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي جامعه حساس باشند و به مسائل جامعه نگاه نقادانه داشته باشند.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات