استاندار یزد:

پذیرفتن تغییرات الزامی است/ نسل جدید در ایجاد موقعیت تغییر کمک‌کننده هستند

استاندار یزد در نشست کارگروه توسعه دولت الکترونیک تأکید کرد: نسل جدید با توجه به فضایی که در آن قرار دارد پذیرای تغییرات در جامعه است و در ایجاد موقعیت تغییر کمک‌کننده خوبی تلقی می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ نشست کارگروه دولت الکترونیک به ریاست استاندار یزد و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان و جمعی از اعضای این کارگروه برگزار شد.
«سید محمد میرمحمدی» در این جلسه با لزوم پذیرفتن تغییر، بیان کرد: در برابر تغییرات دو راهکار داریم، یا به استقبال تغییر برویم یا تغییرات به ما تحمیل شود. جریان‌های مربوط به IT و ICT با شرایط موجود جهانی و سرعت تغییرات، خواسته یا ناخواسته بر ما تحمیل خواهند شد بااین‌حال اگر به استقبالشان برویم یعنی برای استفاده درست و هدایت مطلوب آن آماده و با شناخت ضرورت‌ها و اولویت‌های از آن‌ها استفاده می‌کنیم.
وی افزود: طبیعتاً در برابر هر تغییر مقاومت‌های می‌شود، اگر توقع باشد که صنوف سنتی به‌راحتی امکانات جدید را بپذیرند، اشتباه است. باید بتوانیم اطلاع‌رسانی و آموزش‌های مناسب ارائه کنیم تا برای تغییر شیفتگی ایجاد شود.
میرمحمدی تأکید کرد: نسل جدید با توجه به فضایی که در آن قرار دارد پذیرای این مسئله است و در ایجاد موقعیت تغییر می‌توانند کمک‌کننده خوبی باشند.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به حضور تاکسی‌های آنلاین شهری، تصریح کرد: به‌صورت مثال امروز تأثیرگذاری تاکسی‌های آنلاین بر کسب‌های خرد و جزء و تفاوت کرایه با تاکسی‌های عمومی در شهر تهران بشدت مشهود است. این سرویس‌ها با کسب اطلاعات از مشتریان به دنبال ارائه خدماتی در جهت رضایتمندی هستند.
وی اضافه کرد: این تغییرات در خدمات به مشتری، نشان‌دهنده توجه بیشتر به جذب رضایت و محور قرار گرفتن مشتری است و البته مخاطبان هم به سمت خدمات بهتر و ارزان‌تر متمایل هستند.
میرمحمدی تأکید کرد: در برخورد با اصناف سنتی نباید با احساسات برخورد شود. توقعات ما با واقعیت‌ها فاصله و باید بر اساس واقعیت‌ها تصمیم‌گیری و با ارتقاء اطلاع‌رسانی و آموزش‌ها و القا مزیت شیوه‌های جدید، آن‌ها به سمت مشتری مداری سوق دهیم.
استاندار یزد نسبت به حواشی به وجود آمده از نصب دکل‌های مخابراتی در سطح استان و اعتراضات مردم نسبت به این مسئله، گفت: در مسئله نصب دکل‌ها فضای منفی ایجادشده است. متأسفانه ابتدا یک تبلیغ منفی بابیان مضرات آن برای سلامت انسان انجام‌شده است، درحالی‌که در مورد مزایا و کاربردهای آن تبلیغ و اطلاع‌رسانی انجام نگرفته است و مردم هم حق‌دارند که نگران سلامتی خود باشند.
وی با تأکید بر استفاده از فضای مجازی و رسانه ملی در جهت اطلاع‌رسانی به مردم، گفت: انصافاً صداوسیما در همکاری با مجموعه استان همیشه پیش‌قدم و آماده بوده است.
میرمحمدی با تأکید بر اینکه وجود اختلاف‌نظر بین بعضی دستگاه‌ها در مسئله نصب دکل‌ها، بیان کرد: متأسفانه هیچ مرجع قانونی‌ای برای اعلام عدم اثر سو نصب دکل‌ها وجود ندارد.
وی ابراز امیدواری کرد با توجه به سطح تخصص و تحصیلات بالای شورای جدید و فراهم شدن امکان تعامل و ارائه اطلاعات، شورای آینده همکاری مناسبی در جهت آگاه‌سازی مردم انجام دهد.
استاندار یزد با اشاره به سو استفاده افرادی خاص از بی‌اطلاعی مردم در تحریف واقعیات، تأکید کرد: در این موقعیت مردم مقصر نیستند و اگر اطلاعات درست و مناسب داده شود مطمئناً همراهی و همکاری خواهند داشت. مردم ثابت کرده‌اند همیشه به مسئولین خود اعتماد کرده‌اند.
میرمحمدی گفت: کار کردن همیشه با بهانه‌جویی و مشکل‌آفرینی مواجه است و اگر کاری انجام نشود کسی سراغی از شما نخواهد گرفت. در طی این سال‌ها شاهد بوده‌ایم هر موقع خواسته‌ایم کاری انجام دهیم با مخالفت و حاشیه‌سازی و بعد از انجام آن با تعریف مواجه شده‌ایم.
استاندار یزد آگاه‌سازی قبل از انجام کار را بزرگ‌ترین مشکل برنامه‌های اجرایی دانست و تأکید کرد: برای کارهای جدید ضرورت دارد اطلاع‌رسانی مناسب صورت گیرد تا آمادگی ذهنی ایجاد شود.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات