استاندار یزد:

پرورش ماهی تیلاپیا در تمام مناطق استان آزاد است

‌استاندار یزد در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان گفت: بر اساس اعلام رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، پرورش ماهی تیلاپیا در تمام مناطق استان آزاد است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد به نقل از خبرگزاری ایرنا روز شنبه پنجم آبان ماه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان به ریاست "محمود زمانی قمی" استاندار یزد و با حضور "علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، "علی اشرف منصوری" مدیرعامل شرکت شهرکهای کشاورزی ‌کشور، "جعفر نخستین" مدیرکل حوزه استاندار، فرمانداران و اعضای این ستاد با موضوع پرورش ماهی تیلاپیا در سالن کوثر استانداری یزد برگزار ‌شد.
استاندار یزد در این نشست ضمن تسلیت اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) یادآور شد: انتظار این بود که حسینیه ایران در این راهپیمایی بزرگ بدرخشد که گزارش های کشوری نیز چنین است.
رئیس ستاد اربعین استان با تقدیر از زائران و نیز دست اندرکاران این مراسم، افزود: فقط اربعین است که می تواند بزرگترین گردهمایی جهان را به دور از مادیات و تنها با محور عشق به امام حسین(‌ع) ‌ایجاد کند.
زمانی قمی بیان کرد: سابقه پرورش ماهی تیلاپیا ، به یکهزار سال قبل در کشور مصر مربوط است و امروز نیز در 140 کشور از جمله اقتصادهای بزرگی همچون چین پرورش داده می شود.
وی ادامه داد: براساس ابلاغ سازمان حفاظت محیط زیست ، پرورش ماهی تیلاپیا در استان های یزد، قم، سمنان و خراسان جنوبی آزاد است و می تواند این بخش در کاهش نرخ بیکاری قشر دانش آموخته دانشگاهی تأثیرگذار باشد.
استاندار یزد با بیان اینکه ارزش بالای واردات این نوع محصول به کشور بیانگر اهمیت آن است ، تأکید کرد: اشتغال یکهزار نفر به صورت مستقیم در پرورش ماهی تیلاپیا بیانگر اهمیت آن برای استان است که باید مورد حمایت جدی باشد.
زمانی قمی گفت: امضای مدیران نباید پای منفعت هیچ شخصی برود بلکه امضاها تنها باید برای دفاع از منافع مردم و گره گشایی از مشکلات کارآفرینان روی نامه ها زده شود.


به حضور در استان یزد افتخار می کنم


استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: عمر کاری من در استان یزد روزهای پایانی خود را سپری می کند و به حضور در این استان افتخار می کنم.
زمانی قمی ادامه داد: برداشت و دریافتم از حضور در یک سال گذشته این است که یزد در میان هشت استانی که تاکون خدمت کرده ام، بهترین بود.
‌وی تصریح کرد: این استان ، افتخار و مزیت های فراوانی دارد و کار در آن آسان تر و روان تر است ولی در عین حال اشکالات کوچکی نیز وجود دارد که با توافق حل خواهد شد.
استاندار یزد با بیان اینکه اگر تصمیمی، درست گرفته شود باید همه برای اجرایش بسیج شوند، خاطرنشان کرد: درعین حال کیمیای وجدان، اخلاق و یاد خدا، بهترین فرصت را برای خدمت فراهم می کند که باید مدنظر همه باشد.
زمانی قمی لزوم تکلیف استان با گردشگری و اولویت دادن به پروژه های مهم را مورد تأکید قرار داد و گفت: امروز اگر درباره مدیران از من سئوال کنند خواهم گفت که آنها برای سوق دادن استان به سمت آینده بهتر ، اراده کرده اند و در عین حال باید در کنار تحقیق درباره پروژه های مهم همراه با واقعیت ها کار کنید.
استاندار یزد در پایان سخنان خود ظرفیت هایی همچون بخش منفصله منطقه ویژه اقتصادی و پرورش ماهی تیلاپیا را 2 بخش با ظرفیت برای ایجاد اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی معرفی و خاطرنشان کرد: مدیران و کارمندان با پرهیز از روزمرگی، واقع بینانه در خدمت به مردم تلاش کرده و برای حل مشکلات توافق کنند.

★‌عکس: ‌رضا زارع★
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات