معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار:

پروژه منارید ذهن افراد را مدیریت می کند

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار یزد گفت: طرح منارید دستاورد های خوبی در استان یزد به دنبال داشته و جذابیت این طرح به حدی است که به دنبال گسترش آن به تمام استان هستیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ "محمد رضا بابایی" روز سه شنبه 23 دی ماه در جلسه کمیته پایش و برنامه ریزی پروژه منارید، اظهار داشت: قبل از مدیریت یکپارچه و انسجام بخشی که در دل طرح منارید دنبال می شود، مدیریت بر فکر و ذهن مردم یک منطقه یا روستا اتفاق خواهد افتاد.
وی افزود : مدیریت بر فکر و ذهن مردم کار بسیار سختی است که این طرح همسو کردن یکسری افراد در مناطق مختلف را به دنبال دارد.
بابایی با اشاره به اینکه پروژه منارید ذهن افراد را مدیریت می کند گفت: طرح منارید دستاورد های خوبی در استان یزد به دنبال داشته و جذابیت این طرح به حدی است که به دنبال سرآیت آن به تمام استان هستیم.
وی ادامه داد: با فرمانداران شهرستان های استان جلساتی در این خصوص داشته ایم و در ادامه این روند را برای بخشداران و دهیاران نیز ادامه خواهیم داد.
گفتنی است منارید به معنای پروژه بین المللی توسعه جامع منطقه ای شمال آفریقا و خاورمیانه است که با اعتبارات دفتر عمران سازمان ملل متحد، صندوق تسهیلات محیط زیست به میزان 25درصد و مشارکت دولت جمهوری اسلامی ایران به میزان 75 درصد از سال 90 در شهرستان بهاباد کلید خورد و از سال 92 پروژه اجرایی آن شروع شده است که به مدت 5 سال ادامه خواهد یافت.
لازم به ذکر است، اجرای این طرح در پنج روستای هدف پروژه شامل روستاهای آسفیج، کمکوئیه، بنستان، کریم آباد و وحدت آباد در مجموع تا کنون 800 میلیون تومان هزینه در برداشته که در راستای ایجاد دانش، توانمندسازی جامعه محلی و اجرای پروژه های مورد نظر به کار گیری شده است.
تا کنون در بحث توسعه مزارع گیاهان دارویی برای اولین بار مرزنگوش در سطح نیم هکتار در دو روستا و توسعه ی مزارع زعفران در سطح چهار و دو دهم هکتار در سه روستا اتفاق افتاده است.
همچنین برای اولین بار گیاه "کور" که به "لگجی" معروف است در سطح منطقه به صورت آزمایشی با مشارکت ذینفعان بخش منابع طبیعی در سطح دو هکتار کشت شده است.
از دیگر اقدامات صورت گرفته در این طرح ایجاد کندوهای زنبور عسل که به میزان 250 کیلوگرم تولید سالانه را به دنبال داشته است.
همچنین در خصوص مباحث فرهنگی و تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به فرهنگ عمومی، دو واحد کتابخانه کودک و نوجوان و خانه اسباب بازی در روستاهای کریم آباد و وحدت آباد احداث شده است.
یادآور می شود در این طرح تا کنون 60 نفر به تولید محصولات مذکور مشغول شده اند.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات