استاندار يزد:

پنجره واحد الكترونيك زمينه ساز دسترسي آسان به خدمات است

استاندار يزد بعدازظهر سه شنبه 2 آذرماه در كارگروه توسعه دولت الكترونيكي گفت: تشكيل پنجره واحد الكترونيك در استان، ارائه خدمات به جامعه را با هزينۀ كمتر، سرعت بیشتر و آسان تر امكان پذير مي سازد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، كارگروه توسعه دولت الكترونيكي استان با حضور استاندار يزد، معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع  استانداري، مديركل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان، رییس مركز برنامه ريزي، نوسازي وتوسعه فناوري اطلاعات استانداري و اعضاي اين كارگروه در سالن زنده ياد حميديا استانداري يزد برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست با بيان اهميت استفاده از سيستم هاي الكترونيكي در تسهيل فعاليت ها بيان گفت: دنيا در بهره گیری از ظرفيت هاي حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات، براي سرعت بخشي به كارها موفقيت هاي خوبي را نشان داده و ما نيز نبايد نسبت به توسعه اين موضوع ترديد داشته باشيم.
«سيدمحمد ميرمحمدي» افزود: رويكردهاي اصلي استفاده از فناوري اطلاعات پذيرفته شده است و بايد نسبت به شيوه هاي گوناگون و کاربردی اجراي آن تصميم گيري مناسب انجام داد.
ميرمحمدي ادامه داد: تشكيل پنجره واحد الكترونيكي امكان تبادل اطلاعات، مشاركت سازنده و سريع را در سيستم هاي گوناگون تجاري و خدماتي به وجود مي آورد.
وي يادآور شد: پنجره واحد مي تواند امكان فعاليتي كه مردم با مراجعات چندباره به نهادهاي گوناگون انجام مي دهند را با ارائه خدمات بهتر و در زمان كمتر امكان پذير سازد.
استاندار يزد گفت: براي تشكيل پنجره هاي واحد الكترونيكي بايد موانع شناخته شده قانوني، مقرراتي، بخشنامه اي و زيرساختي را با ارائه راهكارها و روش هاي مناسب از ميان برداشت تا آسان تر بتوانيم مرحله گذار و حركت از وضعيت سنتي به مدرن را پشت سر بگذاريم.
عالي ترين مقام اجرايي استان با اشاره به اهميت نيروي انساني موثر گفت: براي فعال سازي ظرفيت هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات بايد نيروهاي خلاق، توانمند، و شايسته در اين زمينه به فعاليت بپردازند.
ميرمحمدي در پايان سخنان خود بر ضرورت همكاري و هم اندیشی همه دستگاه هاي اجرايي، در تحقق پنجره واحد الكترونيكي استان تاكيد كرد و افزود: ايجاد پنجره واحد در استان نيازمند تدوين سيستم نظارت و پايش دقيق است تا بتوان بر اين مبنا زمينه فعاليت هاي بيشتري را فراهم كرد.


اراده مصمم مديران ارشد، ضرورت تشكيل پنجره واحد در يزد


مديركل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان يزد نيز در بخش دیگری از این نشست گفت: پنجره واحد مكاني فيزيكي يا مجازي و يا تركيبي از اين دو حالت است كه براي تمركز بر امور ناظر بر كسب و كار ايجاد و متقاضيان مي توانند از اين جايگاه اطلاعات مورد نياز خود را دريافت كنند.
«اكرم فداكار» گفت: تشكيل پنجره هاي واحد با هدف سازماندهي و تسهيل فرآيند انجام كارها، رفع موانع اداري و اجرايي در فعاليت هاي گوناگون صورت مي گيرد.
فداكار ادامه داد: از مزاياي قابل توجه تشكيل پنجره واحد، عدم دريافت چندباره اطلاعات براي دسترسي به بسياري از خدمات و مجوزها و جلوگيري از هدر رفت زمان در انجام يك فرآيند است.
وي با اشاره به تجربه هاي موفق دنيا در اين زمينه افزود: برآورده شدن اين امر در استان نيازمند اراده مصمم مديران، تسهيل موارد قانوني و فعال سازي ظرفيت هاي موثر در زمينه فناوري اطلاعات و ارتباطات در بخش هاي گوناگون است.
مديركل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان در پايان گفت: پنجره واحد مفهومي است كه بيشتر در حوزه تجارت كاربرد دارد و با توجه به مزاياي متعدد آن تقويت اين زيرساخت، توسعه كسب و كار را نيز به همراه دارد.
گفتني است در اين نشست اعضاي كارگروه به بيان گزارش و دیدگاه های خود در ابعاد گوناگون تشكيل پنجره واحد خدمات شهري در استان پرداختند و فراهم سازي زمينه برآورده شدن اين برنامه در دستور كار قرار گرفت.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات