استاندار یزد:

پوشش رسانه‌ای هفته دولت نمود بیشتری نسبت به سال‌های قبل داشت

استاندار یزد در نشست شورای اداری استان با اشاره به اینکه پوشش رسانه‌ای هفته دولت در استان نمود بیشتری نسبت به سال‌های قبل داشت، گفت: برگزاری موفق اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی می تواند تمرین بسیار خوبی برای تعامل و همکاری دستگاه‌های استان باشد.


به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز جمعه هشتم شهریور ماه ۹۸ و در آخرین روز از بزرگداشت هفته دولت، نشست شورای اداری استان با حضور "عبدالعلی علی عسگری" رئیس ‌سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، " محمد علی طالبی" استاندار یزد، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار، ‌مدیرکل حوزه استاندار، فرمانداران و اعضای شورای اداری استان در سالن کوثر استانداری برگزار شد.
‌استاندار یزد در این نشست ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، شهدای دولت و هفته دولت، گفت: اجلاس ‌بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی رویداد بسیار خوبی بود که در استان یزد اتفاق افتاد و شاید خیلی زودتر از اینها، یزد با توجه به جایگاهی که در زمینه برخورداری از ارزش‌های دینی و حسینی در کشور دارد استحقاق این را داشت که میزبان این عزیزان باشد.
"‌محمدعلی طالبی" با تقدیر از همکاری و تعاملی که مجموعه صدا و سیما ‌و بسیج رسانه ملی با استان در برگزاری این اجلاس داشتند، ‌ادامه داد: خوشبختانه با وجود همه کاستی‌هایی که در استان به آن واقف هستیم، این اجلاس مورد رضایت پیرغلامان ‌حسینی بود.
وی افزود: هیچ کسی را از بین پیرغلامان ندیدم که کوچک‌ترین نارضایتی از برنامه‌های این اجلاس داشته باشد که جای خوشحالی دارد.
عالی ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: دو چیز در این اجلاس برای ما نمود بسیار مشخصی داشت که نکته اول تعامل و همکاری بسیار خوب دستگاه‌ها و نهادهای مسئول در این اجلاس بود.
"طالبی" سپس با بیان اینکه صدا و سیمای مرکز یزد هم تعامل بسیار خوبی در برگزاری هر چه بهتر این اجلاس داشت، گفت: نکته دوم نیز مشارکت خیرین و هیئت‌های عزاداری در برگزاری این ‌اجلاس بود.
استاندار یزد ادامه داد: برای نخستین بار بود که در استان یزد اجلاسی با این ابعاد چه به لحاظ تعدد میهمانان داخلی و چه به لحاظ میهمانان خارجی برگزار می‌شد‌، به طوریکه ۷۰۰ مهمان داخلی و خارجی از ۲۸ کشور جهان در این مراسم حضور داشتند و در کنار آن هم تعدد مراکز برگزاری برنامه‌های اجلاس‌ با ۵ مکان در نظر گرفته شده کار برگزاری را سخت می‌کرد که خوشبختانه اجلاس بسیار خوبی برگزار شد.
وی افزود: برگزاری موفق اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی می تواند تمرین بسیار خوبی برای تعامل و همکاری دستگاه‌های استان باشد.‌
عالی ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: پیش از برگزاری اجلاس با چند استان که پیش از این میزبانی را برعهده داشتند در ارتباط با موارد مختلف صحبت کردیم و با همه شناختی که پیدا کرده بودیم، به نظر می‌رسد که خیلی خوب توانستیم این اجلاس را برگزار کنیم.
"طالبی" در ارتباط با هزینه‌های انجام شده اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی، گفت: اساسا هیچ اطلاعی از مبلغ هزینه شده نداریم زیرا از صفر تا صد خیلی از هزینه‌ها را خیرین و هیئت‌های مذهبی بدون ذکر مبلغ انجام داده اند.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با هفته دولت،‌ بیان کرد: در این هفته ٧٢٠ پروژه با سرمایه‌گذاری ۲۵۰۰ میلیارد تومان در سطح استان به بهره‌برداری رسید و معاونان استاندار به اتفاق مدیران استانی در تمام شهرستان‌های یزد حضور پیدا کردند.
وی با بیان اینکه برد و پوشش رسانه‌ای هفته دولت در استان یزد امسال نسبت به سال‌های قبل نمود بسیار بالاتری داشت‌ ضمن تقدیر از تعامل مدیران استان و شهرستان ها با اهالی رسانه، اظهار امیدواری کرد: این پروژه‌ها سبب خیر و برکت برای استان و کشور باشد.‌

                    طرح آمایش استان، ‌عملیاتی و مورد اجماع مدیران و نخبگان جامعه باشد
عالی ترین مقام اجرایی استان در ارتباط با سند آمایش استان، گفت: تصویب سند آمایش سرزمینی استان به عنوان سندی که در حداقل زمان نهایی شود و از این حیث جزو رتبه‌های اول کشور باشد، امکان پذیر بود ولی هدف ما تدوین سند آمایشی برای استان است که  عملیاتی و مورد اجماع همه مدیران و نخبگان باشد و به همین دلیل این سند در نهایت شفافیت در معرض اظهارنظر و هم اندیشی صاحب‌نظران در استان قرار گرفت.
"طالبی" در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ترجیح می‌دهیم حتی اگر قرار است استان آخر در تصویب سند آمایش باشیم، طرحی تدوین و تصویب کنیم که با اجرای دقیق آن بتوانیم شاهد توسعه متوازن استان در همه ابعاد باشیم.
گفتنی است در این نشست ضمن تقدیر از استاندار یزد و دست اندرکاران برگزاری هفدمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی، چندین طرح و پروژه صدا و سیمای مرکز یزد به صورت ویدیوکنفرانس به بهره‌برداری رسید و از آثار فاخر رسانه ملی در استان رونمایی شد.

★‌خبرنگار: مجید وفا‌یی شاهی★

★‌عکس: ‌رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات