پيام استاندار يزد به مناسبت آغاز سال تحصيلي جديد

استاندار یزد به مناسبت آغاز سال تحصيلي جديد پیامی صادر کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمود زمانی قمی" در این پیام آورده است:
اميرالمومنين امام علي (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏ شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن وسیع می گردد.
علم و آگاهي نخستين شرط حيات مادي و معنوي يك ملت است و در تمام مكاتب بشري علم و علم آموزي از جايگاه ويژه اي برخوردار است.آنچه از جلوه هاي تمدن و ترقي در كشورها به چشم مي خورد دست آورد دانش،پرورش و تخصص مي باشد زيرا ملتي كه از نعمت دانش و سواد محروم باشد همواره زيردست كشورهاي قدرتمند مي ماند و از رشد فكري و فرهنگي نيز عقب زده مي شود.
از سوي ديگر، تاكيد و تشويق به كسب علم و دانش در دين مبين اسلام امري سفارش شده است و ما نيز براي اينكه جامعه و كشور اسلامي سربلند، عزيز و مستقلي داشته باشيم كه دست به سوي بيگانگان دراز نكند بايستي براي فرا گرفتن تمام دانش هاي مفيد بشري بيش از گذشته بكوشيم تا در رشته هاي مختلف و علوم مورد نياز افرادي متخصص و ورزيده به فعاليت و سازندگي كشور مشغول باشند.
با توجه به اهميت تثبيت پر افتخار چهلمين سالگرد باشكوه پيروزي انقلاب اسلامي ايران خوشبختانه دستاوردهاي علمي و پيشرفت هاي تخصصي منحصر به فردي در ساختار اين نهضت تحقق يافته است و اميدواريم به لطف پروردگار جوانان و نوجوانان در رشد روزافزون اين عرصه كوشا، پويا و سرشار از اميد تا تحقق جهشي چشمگير و موثر در رفاه مردم از هيچ كوششي فروگذار نكنند و كانون خانواده نيز در كنار ساير بسترهاي آموزشي زمينه جوانه زدن و نشاط آينده سازان وطن را فراهم سازد.
در پايان فرا رسيدن سال تحصيلي جديد را به معلمان و فرهنگیان سربلند و دانش آموزان خلاق و آينده ساز استان يزد تبريك و تهنيت عرض مي نمايم و براي همه تلاشگران عرصه دانايي و توانايي پيوند علم و ايمان را در مسير فتح قله هاي رفيع بهروزي و پيروزي را آرزومندم.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات