پيام استاندار يزد به مناسبت 16 آذر روز دانشجو

استاندار يزد به مناسبت فرارسيدن 16 آذر روز دانشجو، با صدور پيامي اين روز را گرامي داشت.

متن پيام " سيد محمد ميرمحمدي" به شرح ذيل است:

در طول تاریخ پر فراز و نشیب این آب و خاک، نقاط عطف بسیاری را می توان یافت که تعالی و استقلال ایران عزیزمان را تضمین کرده است. 16 آذر 1332  يكي از فرازهايي است كه دانشجويان را در صفوف مبارزه با استكبار قرار داد و فرياد آزادي خواهي را رساتر ساخت. از روزی که دانشجویان متعهد، مومن و فداکار ایرانی با اندیشه ای والا و با قدم هایی استوار فریاد استقلال طلبی، آزادي خواهي و عدالت طلبي  در همراهي با ملت بزرگ ایران  سردادند و در برابر گلوله های استبداد سیاه  رژيم وابسته، سینه سپر کردند 61 سال می گذرد. اما گذشت ایام نتوانسته  گرمی خون های پاکی که بر صحن دانشگاه ریخت را سردی ببخشد و با همین اندیشه و شور ایمانی است که در طول سالیان متمادی، دانشجو به نماد جریان  آزادگي و آزاداندیشی تبدیل شده است. به واقع هر جا که استقلال، آزادی و تمامیت کشورمان به خطر افتاده است، این دانشجویان متعهد بوده اند که نقش ارزشمندي ايفا كرده اند. نقش دانشجويان در حماسه بزرگ  پيروزي انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاريخي و جاودانه است.
بر خود لازم می دانم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ی سه شهید جاوید 16 آذر 1332 و همه ی شهیدان دانشجویی که در راه استقلال و آزادی ميهن اسلامي ايران جان خویش را تقدیم کرده اند، اين روز تاريخي را به  همه ی دانشگاهيان متعهد و آزاداندیش بخصوص دانشجویان عزیز استان یزد تبریک عرض نمايم.
امیدوارم با همت و تلاش بی وقفه اين قشر بالنده در کسب علم و دانش و زايش و رويش فكري جایگاه کرسی آزاداندیشی را بيش از پيش ارتقاء دهند و مبتني بر استقلال طلبی، عدالت خواهی و ظلم ستيزي در روزگاری که ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگر نیازمند هم افزایی و همراهي اقشار و گروه ها برای اثبات حقانيت و جايگاه خود در صحنه معادلات قدرت جهاني است  مسئولانه و عاشقانه در  مسیر توسعه و آبادانی قدم بر دارند. بی شک  در راه خير و اقتدار نظام اسلامي خدا همه را ياري خواهد كرد.  سلام و درود بر شما پرچمداران علم و ادب و فرهنگ و آينده سازان ايران عزيز.

سیدمحمد میرمحمدی
استاندار یزد

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات