پيام معاون رئيس جمهوری و رئيس سازمان برنامه و بودجه به همايش ملي توسعۀ اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي استان يزد

معاون رئيس جمهوری و رئيس سازمان برنامه و بودجه در پیامی به همايش ملي توسعۀ اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي استان و چشم انداز آن در افق 1404 خواستار شد؛ دستاوردهاي اين همايش، الهام‌بخش ساير دانشگاه‌ها و استانهاي كشور در جهت تعالي انديشه و برنامه‌ريزي مدبّرانه براي پيشرفت ایران باشد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومي استانداری یزد، متن کامل پیام «محمدباقر نوبخت» معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران و رئيس سازمان برنامه و بودجه به شرح زیر است:
بسمه تعالی
سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ جمهوري اسلامي ايران از شوق‌آورترين و تهييج برانگيزترين اسناد راهنما و هدايتگر توسعۀ كشور در ابعاد اجتماعي، سياسي، علمي، فرهنگي و اقتصادي است كه اهتمام به آن وظيفه ملي و شرعي آحاد جامعه و نيز قواي سه‌گانه و كليه نهادها و دستگاههاي كشور است.
در اين سند، ايران در افق ۱۴۰۴ كشوري توسعه يافته با جايگاه اول اقتصادي، علمي و فناوري در سطح منطقه با هويت اسلامي و انقلابي، الهام‌بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بين‌الملل است.
به رغم گذشت نيمي از دوره چشم انداز و اهتمام ناكافي در گذشته و حتي برخي كم فهمي ها و بي‌توجهي به آن، به حول و قوه الهي عزم راسخ بر اين است كه در دهه دوم، همه توان و مساعي خود را در تحقق اهداف اين سند به كار بنديم.
در اين راستا دو عزم جدي نخبگان، متخصصان، صاحب‌نظران و اساتيد حوزه و دانشگاه به عنوان قشر فرهنگ ساز و ارزش آفرين در همه حوزه‌هاي علم و معرفت و نيز به عنوان پرچم‌دار و پيشگام توسعه و پيشرفت كشور بايد به استعانت طلبيده شود.
اول، عزم و مجاهدت جدي براي تقويت شوق و اميد در جامعه و نسل جوان كشور براي توسعه و پيشرفت روزافزون كشور و دوم اهتمام به شكوفايي استعدادها و ظرفيت‌هاي مناطق و استان‌هاي كشور در زمينه‌هاي علمي، فناوري، صنعتي، كشاورزي، گردشگري، تجاري، بازرگاني و سایر زمینه‌ها و ارتقاي توان بهره‌گيري بهينه از منابع و جلوگيري از هدررفت و استفاده ناكارآمد از آن است.
اينك مقارن با شروع دهه دوم سند چشم‌انداز و نيز برنامه ششم توسعه كشور، تلاش و توجه شايسته
دانشگاه يزد در همراهي با سازمان برنامه و بودجه استان و جلب همكاري جمعي ديگر از نهادهاي علمي و دانشگاهي استان را در برگزاري نخستين همايش ملي توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي استان يزد و چشم انداز آن در افق ۱۴۰۴ ارج نهاده و همچون ساير عرصه هاي حضور و مشاركت دارالعبادۀ يزد، انتظار داريم دستاوردهاي اين همايش، الهام‌بخش ساير دانشگاه‌ها و نيز استانهاي كشور در جهت تعالي انديشه و برنامه‌ريزي مدبرانه براي پيشرفت كشور باشد.
قدردان و سپاسگزار كليه دست اندركاران و برگزاركنندگان همايش و نيز صاحب‌نظران و محققاني كه به ارائه نظر، انديشه و دستاوردهاي علمي خود در اين همايش پرداخته‌اند هستيم و از خداوند سبحان براي همۀ اين عزيزان سعادت و بهروزي آرزومنديم.
گفتني است همايش ملی توسعۀ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان در چشم انداز افق 1404 با حضور كارشناسان و صاحب نظران سراسر كشور به مدت دو روز به ميزباني استان يزد در دانشگاه یزد در حال برگزاري است.
 

مطالب مرتبط

شما نقش لازم برای دسترسی به این پرتلت را ندارید
افزودن نظرات