پیام استاندار یزد به مناسبت روز اسناد ملی و میراث مکتوب

استاندار یزد به مناسبت 19 اردیبهشت ماه ، روز اسناد ملی و میراث مکتوب پیامی صادر کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد متن کامل پیام "سیدمحمد میرمحمدی" به شرح زیر است:
گذشته چراغ راه آينده است و شناخت گذشته مبناي برنامه ريزي هاي حال و آينده يك جامعه است زيرا تا گذشته را نشناسيم آينده را نخواهيم شناخت و تاريخ نگاري ها و پژوهش هاي تاريخي بدون اسناد و مدارك نمي تواند دقيق باشد.
اسناد آينه تاريخ و فرهنگ و گنجينه گرانبها و تجديد ناپذير يك جامعه است و با آنهاست كه مي توان به سبك زندگي، امور اداري و اجرائي، فرامين، دستورالعمل ها و آرمان ها و دغدغه ها و چالش ها، دردها و شاديهاي نياكان پي ببريم .
امروز آنچه براي جوانان ما ضروري است شناخت فرهنگ خودي و شناخت خويشتن خويش است و اين كاري است كه سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران در آن نقش بسزايي دارد.
امروزه آرشيو ملي كشورها يكي از شاخصه هاي بزرگ سياسي، اجتماعي و فرهنگي آنهاست و ما نيز مي توانيم با تمدن و تاريخ كهني كه داريم همراه با آن اصالت ها ، عرفان ، عشق و ايمان بزرگترين آرشيو جهان را داشته باشيم و رسيدن به آن همت و عزم ملي می خواهد.
يزد دارالعباده و دارالعلم نيز پاره اي از خاك اين كشور است كه ازنظر سابقه فرهنگي و تاريخي غني است و مي توان با استفاده از مكتوبا ت و اسناد بايگاني ادارات و منازل به آرشيوي ديدني و تماشايي دست يافت.
 اينجانب روز اسناد ملي و ميراث مكتوب را به همه دست اندركاران آن دركشور و استان تبريك عرض مي كنم و براي آنها در اين راستا توفيق روز افزون از خداوند منان خواستارم.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات