پیام تسلیت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد به مناسبت در گذشت پروفسور محمدعلی نفیسی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با صدور پیامی درگذشت پروفسور محمدعلی نفیسی را تسلیت گفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ مهندس علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با صدور پیامی درگذشت پروفسور محمدعلی نفیسی را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است؛

انالله و انا الیه راجعون
خانواده محترم پروفسور محمدعلی نفیسی
سلام علیکم
ضایعه رحلت دانشمند سختکوش و اندیشمند فرزانه، شادروان پروفسور محمدعلی نفیسی، از مفاخر بزرگ کشور و جراح بزرگ قلب موجب تأسف و تألم فراوان گردید.
بدون تردید این واقعه اسفناک، فقدانی جبران ناپذیر برای جامعه دانشگاهی و ضایعه‌ای عظیم در مجموعه علمی به شمار می‌رود. خودساختگی، اخلاق، تقوی، خویشتن داری و خلوص نیت از صفات بارز این شخصیت عالی مقام علمی و خادم جامعه بود.
او شيفته خدمت بود و با رنگي خدايي و فارغ از همه چیز، تمام تلاش خود را در راه اعتلاي كشور مصروف مي داشت و افزون بر دستاوردهاي گران‌سنگ علمي، نقش پر رنگی در خدمت به مردم داشته به طوریکه با شروع جنگ تحمیلی از آمریکا به ایران بازگشته و با همت و حمیت مثال زدنی در بیمارستان اصفهان به مداوای مجروحان جنگی پرداخته و عشق و علاقه خویش به این سرزمین را در عمل ثابت و تلاش های وصف ناپذیری را انجام دادند. ایشان یکی از افتخارات دوران زندگی خود را خدمت به مردم و مجروحان جنگی در دوران دفاع مقدس عنوان می‌نمودند؛ به طوریکه در خاطراتشان عمل جراحی شهید حسین خرازی در سال 1363 که منجر به نجات جان آن فرمانده بزرگ گردید را از افتخارات خود می دانستند. یقیناً تلاش ها و خدمات برجسته و خالصانه آن یار سفر کرده به عنوان الگویی مناسب برای بازماندگان و دوستان او برای همیشه سرلوحه زندگی و فعالیت های آنان قرار خواهد گرفت. خاطره او همواره در اذهان جامعه علمی کشور باقی خواهد ماند و قطعا او الگویی برای نوجوانان و جوانانی است که دل در گروی پیشرفت و تعالی کشور دارند.
قطعاً امروز که او را از دست داده‌ایم و او جمع ما را برای حضور در محضر خداوند تبارک و تعالی ترک کرده است، نه تنها ما، دوستان و دوستدارانش بلکه همه آنهایی که طعم شیرین و گوارای زحمات او را چشیده‌اند و از نزدیک شاهد مجاهدت‌های او بوده‌اند نیز از او به نیکی و بزرگی یاد نموده و ذاکر نام نیک او خواهند بود.
اینجانب درگذشت اندوهبار این مرد بزرگ را خدمت جامعه علمی و دانشگاهی کشور، مردم استان یزد و شهرستان ابرکوه علی الخصوص خانواده ارجمند نفیسی، همسر و فرزندانشان تسلیت و تعزیت عرض می نمایم و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران الهی و علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل آرزومندم.

علی اکبر عزیزی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات