مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد ملی کشور:

پیام صندوق های انتخابات رمزگشایی شود/ برجام زنجیر تحقیرملی را پاره کرد

مشاور رئیس جمهوری و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور گفت: مردم در انتخابات هفتم اسفند ماه سرمایه بزرگی تولید کردند و ناگفته های بسیاری را درون صندوق های رای ریختند که باید این پیامها رمزگشایی شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری به نقل از ایرنا، «سید رضا صالحی امیری» عصر دوشنبه 1اسفند ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان یزد افزود: ایران در چند روز گذشته ایام مبارکی را تجربه کرد و سرمایه اجتماعی بزرگی را آفرید که باید برای حفظ آن در جهت بقای نظام و انقلاب بهره برد.
وی با اشاره به اینکه یکی از کانونهای اصلی سرمایه اجتماعی در جوامع مشارکت است خاطرنشان کرد: در انتخابات اخیر هم عدد بالای مشارکت در کشور و حتی استان یزد حرفها و پیام های زیادی به همراه داشت.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور اضافه کرد: این انتخابات بار دیگر ثابت کرد که هیچ صندلی در کشور دائمی نیست و هیچ مدیری در جایگاهش ثابت نبوده و مشمول گردش قدرت خواهد شد.
صالحی امیری ادامه داد: همچنین نظام اعلام کرد که رای مردم در انتخابات ها تزیینی نبوده و افراد تعیین شده بر اساس همین آرای صندوق ها معرفی می شوند.
مشاور رئیس جمهوری با اشاره به معنادار بودن رای مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم گفت: این انتخابات هم در نوع خود بی نظیر بود و نشان داد مردم ایران درباره مبانی و مراکز دینی خود حساس هستند.
وی با بیان اینکه انتخابات مجلس سه پیام اساسی دارد، خاطرنشان کرد: اولین پیام آن این است که جامعه از رفتارهای احساسی فاصله گرفته و عاقلانه تصمیم می گیرد و دومین پیام آ پاسخ مثبت به مطالبه مقام معظم رهبری است .
این مسئول افزود: پیام سوم این بود که با وجود برخی مسائل حاشیه ای و رد صلاحیت ها در پیش از انتخابات ، خوشبختانه انتخاباتی بدون کوچکترین چالش را پشت سر گذاشتیم ضمن آنکه این مشارکت گسترده فواید زیادی برای نظام در عرصه بین المللی داشت.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور ، افزایش قدرت چانه زنی ، افزایش کارآمدی نظام و رشد اقتدار نظام و دولت در دنیا از مهمترین دستاوردهای فراملی این انتخابات است که در آینده نتایج آن را شاهد خواهیم بود.
مردم با رای خود مهر تاییدی بر گفتمان اعتدال دولت زدند
صالحی امیری با اشاره به لزوم تحلیل رای مردم در این دوره از انتخابات تاکید کرد: جامعه امروز ایران بدنبال ثبات و آرامش است نه انتقام و مناقشات سیاسی که با رای خود بر گفتمان اعتدال دولت مهر تاییدی دوباره زدند.
وی اضافه کرد: مطمئن هستم با این انتخابی که مردم داشتند سال 95 سال شکوفایی ملی و اقتدار نظام خواهد بود و دیگر مناقشات بزرگان نظام در حد قوا باز نخواهد گشت.


نتیجه برجام پاره شدن زنجیر تحقیر ملی بود


مشاور رئیس جمهور در عین حال از ائمه جمعه و روحانیت درخواست کرد تا پیام مشارکت بالای مردم در انتخابات را که بعد از گذشت 37 سال از انقلاب دوباره محقق شده برای مردم تبیین کنند تا همان غفلتی که درباره نتایج برجام اتفاق افتاد دوباره بوجود نیاید.
وی درباره این اتفاقات یادآور شد: در موضوع برجام می بایست در مرحله اول کارشناسان به پاره شدن زنجیر تحقیر ملی توجه می کردند و بعد آن همه نقد ارائه می شد .
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور افزود: باید باور کنیم که بعد از رفع این تحقیرها لغو تحریم ها بوجود آمد ؛ وقتی رئیس یک قوه به کشوری سفر می کند و بدلیل ندادن سوخت هواپیما با تاخیر پرواز می کند این تحقیر نیست؟
صالحی امیری با اشاره به امنیت موجود در کشور به عنوان یک نعمت و بالا بودن اقتدار ملی تاکید کرد: چرا عده ای با وجود ناامنی در کشورهای منطقه به جای شکر وجود امنیت در کشور درصدد ایجاد تنش در ایران امن هستند.
وی درباره موضوع هسته ای هم گفت: مطمئن باشید دولت در این موضع کلان بدون اذن مقام معظم رهبری کاری نکرده ضمن آنکه از خواستهای معظم له نیز ذره ای کوتاه نیامده است.


ملت میوه های روسفیدی در انتخابات را سال آینده می چیند


این مسئول در ادامه با ایجاد پیوند میان انتخابات خرداد 92 و اسفندماه 94 تصریح کرد: ملت بعد از انتخابات 92 زنجیر تحقیر را پاره کرد و امروز با روسفید شدن در آزمایش هفتم اسفند و تحقق مجلس ، دولت و نظام کارآمد منتظر چیدن میوه های این اقدامات در سال آینده باشد.
مشاور رئیس جمهوری همچنین با اشاره به اینکه این دولت زمینی بوده و آسمانی نیست گفت: با همین نگاه وزرا به صورت هفتگی نزد مراجع عظام و علما در قم رفته و گزارش عملکرد می دهند و معتقدیم مراجع ، قدرت و مشروعیت دینی دولت هستند در عین حال از این امر سوء استفاده نکرده ایم.
صالحی امیری اظهار امیدواری کرد تا این انتخابات منبعی باشد برای وحدت جامعه ، ملت و دولت و زمینه باشد برای حل مشکلات مردم و دولت نیز که تمام فعالیتهایش در چارچوب سیاستهای مدنظر مقام معظم رهبری است بتواند این مسائل را حل کند.
رئیس اسناد ملی کشور در بخش دیگری از این جلسه پیرامون محور نشست شورای فرهنگ عمومی استان نیز با اشاره به تحولات خانواده در ایران گفت: ما در اسلام خانواده را کانونی بر پایه روابط انسانی ، عاطفی و اخلاقی می دانیم در حالی که در غرب این نگاه متفاوت است.
مشاور رئیس جمهوری با اشاره به کم کاری در این بخش از نهادهای آموزشی و روحانیت درخواست کرد تا در این حوزه بیشتر وارد شده و در عین حال دولت نیز طرحی را به منظور فعالیت توام زنان در اشتغال و رسیدگی به خانواده پیگیری کند.
صالحی امیری با اشاره مشکلات خانواده ها در فضای امروز به وجود نظام چند فرهنگی ، غرق شدگی اطلاعاتی در فضای مجازی و عدم ارائه آموزش در این زمینه و نابودی قدرت تصمیم گیری در خانواده ها اشاره کرد که همگی منجر به افزایش آسیب اجتماعی طلاق شده است.
وی یاد آور شد: باید با بازگشت به الگوهای بومی یک کانون در محله ها و مساجد با همکاری روحانیون و معتمدان محلی و دیگری در سطح استان با مدیریت استانداری و دفتر امام جمعه ایجاد شود تا مشکلات خانواده ها قبل از دادگاه در اینجا حل شود.
این مسئول تاکید کرد: خانواده کانون حیات جامعه ایرانی است و همچنان محل رجوع افراد بعد از بحران در ایران همین خانواده است .
در پایان این مراسم «داود پاک طینت» به عنوان مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی استان یزد معرفی و از خدمات 6 ساله «محمدرضا ملک ثابت» مدیرکل پیشین این مجموعه تقدیر شد.داود پاک طینت پیش از این مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد در دولت تدبیر و امید بود.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات