استاندار یزد:

پیام هنر و هنرمند از مانایی و ماندگاری حداکثری برخوردار است / هنرمندان به مبحث کم آبی استان توجه داشته باشند

استاندار یزد در آیین افتتاحیه جشنواره ملی فیلم کوتاه امید اظهار داشت: وقتی هنر و هنرمند واسط انتقال پیام به مردم شود بدون شک پیام با سرعت منتقل‌شده و مانایی و ماندگاری آن پیام حداکثری است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، آئین افتتاحیه جشنواره ملی فیلم کوتاه امید شامگاه شنبه 2 دی‌ماه با حضور استاندار یزد، معاونین وی، مسئولین استان و جمعی کثیری از هنرمندان کشوری و استانی در محل سینما تک یزد برگزار شد.
«محمود زمانی قمی» در این مراسم با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره با اشاره به اهمیت برگزاری چنین رویدادهایی افزود: کشور ایران به شکل‌های گوناگونی با حوادث و بلایای طبیعی مانند زلزله، کم‌آبی و خشک‌سالی مواجه است.
وی بابیان اینکه تجربیات چند سال گذشته نشان داده که مردم انتظاراتی دارند و باید این انتظارات برآورده شود؛ ادامه داد: آموزش از انتظارات مردم است که باید قبل از وقوع حادثه موردتوجه قرار گیرد و به برنامه‌های بعد از وقوع حادثه نیز توجه شود.
استاندار یزد با اشاره به اینکه آموزش قبل، حین و بعد از وقوع حادثه بسیاری حائز اهمیت است و باید موردتوجه باشد؛ اضافه کرد: آموزش‌ها باید از طریق انتقال پیام صورت گیرد و مردم منتظر پیام‌های دقیق برای جلوگیری و مقابله با حوادث هستند.
وی با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره بر روی پیام‌رسان و محتوایی تأکید کرده است که می توان آن را بهترین انتخاب نامید؛ افزود: هنرمندان پیام‌رسان هستند و محتوای پیام را به‌خوبی می‌شناسند و شناخته‌اند.
زمانی قمی افزود: وقتی هنر و هنرمند واسط انتقال پیام به مردم شود بدون شک پیام با سرعت منتقل‌شده و مانایی و ماندگاری آن پیام حداکثری است.
وی با اشاره به لزوم دائمی شدن دبیرخانه جشنواره ملی امید و بین‌المللی شدن آن اظهار داشت: امیدوارم گام بعدی ما جذب تجربیات هنرمندان سراسر جهان به این جشنواره باشد تا هنرمندان کشور و استان یزد بتوانند از این تجربیات به‌خوبی بهره‌مند شوند.
استاندار یزد بابیان اینکه هنرمندان باید در آثار خود به این موضوع بپردازند که چگونه در مقابل حوادث ظاهر شویم؛ ادامه داد: شما هنرمندان علت اصلی شکل‌گیری این‌گونه جشنواره‌ها هستید، لذا باید برای تعیین الگوهای منطقی مصرف آب هم در حوزه‌های شرب و کشاورزی و صنعت، ایران را آماده کنید و آموزش دهید.
وی در پایان تصریح کرد: از هنرمندان تقاضا دارم به مسئله کم‌آبی و بی‌آبی و خشک‌سالی بپردازید و برای تغییر الگوی مصرف مردم به سمت الگوی رضایت‌بخش وارد عرصه شوید و با زبان هنر در این زمینه گام بردارید.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات