استاندار یزد خواستار شد:

پیشگیری از مصرف مشروبات الکلی با الگوسازی‌های شخصیتی مؤثر

استاندار یزد بعدازظهر یکشنبه 16 آبان ماه در کمیتۀ استانی پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی گفت: الگوسازی‌های شخصیتی تأثیرگذار و مشارکت مردم و خانواده‌ها می‌تواند به مسئولان برای مبارزه و پیشگیری از مصرف مشروباات الکلی در جامعه کمك ‌کند.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، کمیتۀ استانی پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، فرمانداران تفت و مهریز و اعضای این کمیته در سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست با بیان اینکه پیشگیری و مبارزه با مصرف مشروبات الکلی امری حساس است، بیان کرد: باید از طریق رسانه‌ها، هنرمندان، ادبیان و صاحبنظران با روش‌های غیرمستقیم در زمینه پیشگیری از مصرف مشروبات الکلی تلاش کنیم.
«سیدمحمد میرمحمدی» ادامه داد: الگوسازی‌های شخصیتی تأثیرگذار در این زمینه می‌تواند به ما بسیار کمک کند و باید ویژگی‌های مثبت را در الگوهای جامعه برجسته کنیم تا علاقه‌مندان به این شخصیت‌ها از خصوصیات مثبت این افراد الگوبرداری کنند.
وی افزود: علاوه بر اینکه الگوسازی در این زمینه و حوزه‌های دیگر کم انجام شده است، متأسفانه در الگوهای مقبول، معروف و مشهور جامعه نیز با انواع صورت‌ها بدبینی ایجاد کرده و به آنها برچسب این جناح و آن جناح زده‌ایم.
میرمحمدی خاطرنشان کرد: این اقدامات جز بی‌اعتمادی به الگوها که در خیلی مواقع حرف آنها صد درصد مورد تأئید بوده، برای مردم ما دستاوردی نداشته است.
رئیس کمیته استانی پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی گفت: باید از همین امروز با یک وحدت‌رویه الگوها را بسازیم و مرتب تکثیر کنیم زیرا همۀ ما در مکتب اسلام تنفس می‌کنیم و دلسوز مردم، کشور و نظام جمهوری اسلامی ايران هستیم.
میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از همکاری تمام دستگاه‌ها و نیروهای انتظامی، اطلاعاتی و نظامی که با تلاش آنها در حوزه کشفیات مشروبات الکلی نسبت به هفت ماهۀ سال گذشته با افزایش روبه‌رو بوده ایم، ادامه داد: طبق گزارشات ارائه شده آمار تصادفات ناشی از مصرف الکل و بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان به علت مسمومیت‌های الکلی نیز کاهش یافته است که این نشان از همّت و تلاش اعضای کمیته پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی در استان دارد.
استاندار یزد در پایان سخنان خود تأکید کرد: شایسته است از ظرفیت  صداوسیما و رسانه‌های مکتوب و مجازی برای آگاه‌سازی بیشتر جوانان و مردم استفاده کنیم تا با مشارکت خود آنها امر خطیر پیشگیری از مصرف مشروبات الکلی در جامعه تحقق یابد.
گفتنی است در پایان این نشست، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، فرمانداران شهرستان‌های مهریز و تفت و اعضای کمیته پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی به تبادل‌نظر در رابطه با راهکارهای فرهنگی و اجتماعی پیشگیری از مصرف مشروبات الکلی در استان پرداختند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات