استاندار یزد در جمع طلاب و فضلای یزدی مقیم قم مطرح کرد؛

پیگیری جدی تحقق توسعه متوازن و عدالت محور استان/ ممنوعیت بارگذاری صنایع آلاینده جدید در محور مهریز_عقدا در دولت سیزدهم/ «فرهنگ» و «محیط زیست»؛ امامین جماعت پیشرفت و تعالی استان/ تعهد مجموعه های صنعتی و معدنی شهرستان ها جهت تقویت زیرساخت های آموزش و پرورش شهرستان ها/ پیگیری های مستمر استان جهت بازگشت منابع حاصل از یک درصد فروش معادن و 15 درصد حقوق دولتی آن ها به استان

نشست مشترک نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار و جمعی از مسئولین استان با طلاب و فضلای یزدی مقیم قم در محل مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) قم برگزار شد.

پیگیری جدی تحقق توسعه متوازن و عدالت محور استان/ ممنوعیت بارگذاری صنایع آلاینده جدید در محور مهریز_عقدا در دولت سیزدهم/ «فرهنگ» و «محیط زیست»؛ امامین جماعت پیشرفت و تعالی استان/  تعهد مجموعه های صنعتی و معدنی شهرستان ها جهت تقویت زیرساخت های آموزش و پرورش شهرستان ها/ پیگیری های مستمر استان جهت بازگشت منابع حاصل از یک درصد فروش معادن و 15 درصد حقوق دولتی آن ها به استان/ اختصاص 40 درصد از منابع حاصل از حقوق معادن به حوزه فرهنگ و آموزش و پرورش/  واگذاری 3 هزار و 200 قطعه زمین به خانواده های سه فرزندی به بالا، در راستای حمایت از جوانی جمعیت/ یزد؛ پیشتاز در پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در سطح کشور/ تغییر رویکرد ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن از "آپارتمان سازی" به "ویلایی سازی"/ دیدگاه مسئولین استان نسبت به گردشگری؛ مبتنی بر دیدگاه های رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)

​​​​

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست مشترک نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار و جمعی از مسئولین استان با طلاب و فضلای یزدی مقیم قم در محل مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) قم برگزار و به سوالات و شبهات آن ها پاسخ داده شد.  
استاندار یزد در این نشست، به انتقادات مطرح شده در خصوص توسعه نامتوازن استان اشاره کرد و گفت: توسعه نامتوازن در طول سالیان گذشته رقم خورده و محصول عملکرد یک دولت نیست و امکان حل آن در طول قریب به دو سال از فعالیت دولت سیزدهم، وجود نداشته است.
وی اظهارداشت: نگاه ها و رویکردهای مورد پیگیری در سال های گذشته سبب ارتقاء سطح زیرساخت ها و وضعیت صنعت برخی شهرستان ها و تغییرات بسیار محدود وضعیت زیرساخت های برخی شهرستان ها شده است.  
دکتر فاطمی به گلایه ی مطرح شده توسط یکی از طلاب در خصوص توسعه بی رویه صنعتی در برخی مناطق و لزوم برنامه ریزی جدی برای آن، اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از نخستین اقدامات انجام شده در این دولت، ممنوعیت بارگذاری صنایع آلاینده جدید در محور مهریز_عقدا بشمار می رود که این امر، مؤید نگاه ویژه به حفظ سلامت مردم و محیط زیست است.
استاندار یزد ادامه داد: بر این اساس تنها واحدهایی که مجوز آن ها از قبل اخذ شده و دارای پیشرفت فیزیکی هستند می توانند واحد خود را تکمیل کنند و در صورت نقض این قانون و اقدام به احداث سازه ای جدید در این محور، سازه مربوطه تخریب خواهد شد.  
وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت حوزه «فرهنگ» و «محیط زیست» از منظر تیم مدیریتی استان اشاره کرد و افزود: در سند یزد نوین «فرهنگ» و «محیط زیست» به عنوان امامین جماعت پیشرفت و تعالی استان قرار گرفته است و معتقدیم روح حاکم بر تصمیمات هر حوزه باید با نگاه فرهنگی و محیط زیستی باشد. 

عالی ترین مقام اجرایی استان یزد در ادامه منظور از فرهنگ را ، فرهنگ قرآن و عترت حضرت رسول الله (ص) عنوان کرد.  
وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوعات مطرح شده در نشست در خصوص لزوم انجام تعهدات و مسئولیت های اجتماعی صنایع و معادن استان اشاره و تصریح کرد: اتفاقات رقم خورده در استان یزد در حوزه ایفای مسئولیت های اجتماعی واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی طی سال های اخیر، در تاریخ 40 ساله استان بی نظیر بوده است.  
استاندار یزد در همین راستا ادامه داد: به عنوان نمونه پروژه های اتصال خط انتقال آب خلیج فارس به مخازن شحنه یزد به مبلغ قریب به 600 میلیارد تومان، احداث بزرگترین و منحصربفردترین ورزشگاه در اردکان به مبلغ 350 میلیارد تومان و نیز پروژه اتصال خط انتقال آب خلیج فارس به مخازن شهرستان اردکان از اقدامات انجام شده و در دست اجرا به همت مجموعه صنعتی_معدنی چادرملو است.
دکتر فاطمی افزود: برای سایر مجموعه های بزرگ صنعتی و معدنی استان نیز پروژه هایی در قالب مسئولیت های اجتماعی آن ها تعریف شده که در دستور کار آن ها قرار دارد.
استاندار یزد همچین به جایگاه والای حوزه آموزش و پرورش و لزوم توجه بیش از پیش به این حوزه اشاره و تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تا جایی اوج می گیرد که نظام آموزش و پرورش آن قد بکشد لذا باید مسائل این حوزه را با جدیت پیگیری و حل کرد.
دکتر فاطمی به یکی از مطالبات طلاب حاضر در نشست مبنی بر ضرورت ارتقاء زیرساخت های آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این موضوع یکی از دغدغه های جدی بنده است که در این راستا بر اساس نیازهای هر شهرستان، تعهداتی برای مجموعه های صنعتی و معدنی آن شهرستان جهت تقویت زیرساخت های این حوزه ایجاد می کنیم.
وی با اشاره به برگزاری نشست هایی با واحدهای صنعتی و معدنی شهرستان های اردکان، میبد، یزد و اشکذر، اظهارداشت: خیرین و صاحبان صنایع شهرستان های اردکان 550 میلیارد تومان، میبد 220 میلیارد تومان، یزد 700 میلیارد تومان و اشکذر 250 میلیارد تومان در زمینه ساخت مدرسه، تکمیل مدارس خیری و نیز تعمیر و تجهیز زیرساخت ها متقبل شدند.
استاندار یزد با بیان اینکه کل بوجه عمرانی یک سال استان یزد، به شرط تخصیص کامل هزار میلیارد تومان است گفت: در یک قلم فقط برای حوزه آموزرش و پرورش طی سه سال هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان، به عنوان مسئولیت اجتماعی بر عهده صنایع گذاشته شد.  
دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیگیری های مستمر استان جهت بازگشت منابع حاصل از یک درصد فروش معادن و نیز 15 درصد حقوق دولتی آن ها به استان، افزود: در پرتو پیگیری های انجام شده در این دولت، برای نخستین بار در طول تاریخ استان، این منابع به استان بازگشت.  
وی در ادامه به اختصاص 20 درصد از منابع حاصل از بازگشت حقوق معادن به استان به حوزه فرهنگ و نیز 20 درصد این منابع جهت تقویت زیرساخت های آموزش و پرورش  اشاره کرد.
استاندار یزد همچنین به مباحث مطرح شده در نشست در خصوص قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره و خاطرنشان کرد: نشست های قرارگاه استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان به صورت مستمر برگزار و در جریان آن بندهای قانونی این حوزه به صورت مصداقی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ می شود.  
دکتر فاطمی با اشاره به حضور سازمان بازرسی در نشست های قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گفت: کوتاهی دستگاه ها در زمینه ایفای مأموریت های خود در حوزه جوانی جمعیت، ترک فعل محسوب و سازمان بازرسی، دستگاه متخلف را به دستگاه قضایی معرفی خواهد شد.  
وی در ادامه با بیان اینکه در شب میلاد امام رضا(ع) ۳ هزار و ۲۰۰ قطعه زمین ۲۰۰ متر مربعی به خانواده های سه فرزندی به بالایِ واجد شرایط داده می شود، گفت: نمونه چنین اقدامی در طول تاریخ انقلاب اسلامی وجود ندارد.  
استاندار یزد با بیان اینکه بالاترین میزان ارائه تسهیلات فرزند آوری و ازدواج متعلق به استان یزد است، از پرداخت 7 هزار و622 فقره وام ازدواج به میزان 1650 میلیارد تومان و 11 هزار 889 فقره وام فرزند آوری به میزان 500 میلیاد تومان خبرداد.
دکتر فاطمی تصریح کرد: شرط اعطای تسهیلات فرزندآوری نرخ باروری کمتر از 2.5  درصدی شهرستان ها است که با پیگیری انجام شده شهرستان میبد مشمول طرح تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری شد، مباحث مربوط به شهرستان های بافق و اردکان نیز در حال پیگیری است.  
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیگیری های استان جهت ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی اشاره و تصریح کرد: آپارتمان نشینی سنخیتی با سبک زندگی ایرانی_ اسلامی و فرهنگ بومی و بافت یزد ندارد و پس از انجام پیگیری های مستمر دولت با این پیشنهاد یزد موافقت کرد.
 استاندار افزود: به کلیه واجدین شرایط طرح نهضت ملی مسکن که در دولت سیزدهم در این طرح ثبت نام کردند زمینی به متراژ 200 متر مربع جهت ویلایی سازی واحدها داده می شود.
 دکتر فاطمی با اشاره به افزایش سقف تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن به 550 میلون تومان، گفت: به دهک های اول تا چهارم، علاوه بر 550 میلیون تومان، 400 میلیون تومان وام با سود دو درصد با دوره بازپرداخت 15 ساله پرداخت می شود.  
استاندار یزد با بیان اینکه از متقاضیان واجد شرایط طرح جوانی جمعیت، تنها هزینه آماده سازی ها اخذ می شود، اظهارداشت: هزینه آماده سازی ها تقسیط و پس از دو سال دریافت می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش برق را یکی از زیرساخت های توسعه دانست و گفت: متاسفانه بی توجهی به برخی مباحث این حوزه در سال های گذشته و به ویژه در امر احداث نیروگاه های برق، سبب ایجاد ناترازی هایی در این حوزه شده است.
استاندار یزد در ادامه به موضوعات مطرح شده در خصوص بی عدالتی در تقسیم بندی حوزه های انتخابیه استان اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای برقراری عدالت در تقسیم بندی حوزه های انتخابیه، طرحی در مجلس  نهایی شده که در صحن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به دغدغه های طلاب و روحانیون در خصوص مباحث مربوط به حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: دیدگاه ما نسبت به گردشگری مبتنی بر دیگاه های رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) است.
وی تصریح کرد: برنامه ریزی برای حضور گردشگران خارجی و سفر سالیانه 20 میلیون گردشگر خارجی، معادل درآمد نفت؛ تولید ارز داشته و نقش مهمی در شکست پروژه ایران و اسلام هراسی دشمنان خواهد داشت.    
دکتر فاطمی در ادامه نسبت به حمایت از طرح های کارشناسی و موثر طلاب و روحانیون در حوزه های مختلف، اعلام آمادگی کرد.  
دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش  با بیان اینکه برنامه ریزی برای استان یزد را بر اساس تمدن سازی نوین ایرانی - اسلامی قرار داده ایم، گفت: این برنامه ریزی ها در قالب سندی تحت عنوان یزد نوین در افق 1450 تدوین شده که یکی از بخش های مهم آن حوزه فرهنگ است.    
استاندار یزد در پایان خواستار جمع بندی سوالات، شبهات و مطالبات طلاب و روحانیون و ارائه آن ها به تیم مدیریتی استان شد و افزود: خود را موظف به پاسخگویی به شبهات و پیگیری مطالبات طلاب و روحانیون میدانیم.
شایان بذکر است که استاندار یزد در پایان این نشست به صورت مستقیم و رو در رو به مطالبات و خواسته های طلاب و فضلای یزدی مقیم قم پاسخ داد.


 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات