استاندار یزد:

چالش اصلی توسعه استان، کمبود منابع آب است

استاندار یزد در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه چالش اصلی توسعه استان کمبود منابع آب است، گفت: قطعا بایستی سهمیه عادلانه‌ای از محل احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب‌های زیرزمینی، با توجه به مدیریت مصرف، به استان یزد اختصاص یابد.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز پنج‌شنبه ۲۱ شهریورماه ۹۸،  نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با حضور "رضا اردکانیان" وزیر نیرو و جانشین فرماندهی ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در استان‌های یزد و کرمان‌ و هیئت همراه، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، معاونان استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل حوزه استاندار، فرمانداران و اعضای این ستاد در سالن کوثر استانداری برگزار شد.
استاندار یزد ‌در این نشست با اشاره به اینکه بخش خصوصی و دولت در استان یزد ارتباط بسیار خوبی با هم دارند، گفت: مجموعه‌ مدیریت ارشد استان در یزد خود را در کنار بخش خصوصی می‌داند.
"محمدعلی طالبی" ا‌دامه داد: چالش اصلی توسعه استان یزد بحث کمبود منابع آب است و حضور وزیر محترم نیرو به عنوان جانشین فرمانده ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی کشور در استان های یزد و کرمان در این حوزه می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.
وی افزود: امیدواریم که برنامه‌ریزی خوبی با کمک همه اعضای ستاد مدیریت اقتصاد مقاومتی داشته باشیم و از ظرفیت حضور وزیر نیرو در این ستاد به ویژه در موضوعات و مسائلی که بُعد ملی داشته و نیاز به پیگیری در سطح کشور دارد، بهره لازم و کافی را ببریم.‌
رئیس ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این نشست نکات و مسائل خوبی بیان شد و یکی از جاهایی که تبلور همراهی و همکاری بخش خصوصی و دولتی را می‌توانیم مشاهده کنیم، ستاد مدیریت اقتصاد مقاومتی استان است.
"طالبی" ادامه داد: چه بسا برخی از نقدهایی که بخش خصوصی به رویه‌ها و روند‌های موجود دارند،  مدیران دولتی نیز داشته باشند.
استاندار یزد خواستار اختصاص سهمیه عادلانه‌ای از محل احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی با توجه به مدیریت مصرف، به استان یزد و  ضرورت‌های بخش تولید شد و گفت‌: ‌درحال حاضر فرمانداران ما در این حوزه بسیار فعال هستند و موفقیت‌های خوبی در حوزه مدیریت مصرف آب داشته ایم ولی انتظار این است که وقتی با این جدیت در این حوزه اقداماتی انجام می‌شود، بتوانند بخشی از این صرفه‌جویی را برای توسعه منطقه خود استفاده کنند.
وی افزود: ‌ با توجه به دستورکارها و مسائلی که در این نشست مطرح شد در رابطه با پیگیری تسهیلات حوزه گردشگری، ‌پیگیری تکمیل پرو‌ژه حمل و نقل ریلی و راه‌آهن استان، اختصاص زمین به پروژه‌های میراث فرهنگی و گردشگری، رفع مشکل مجتمع گلخانه‌ای کمیته ‌امداد حضرت امام خمینی(‌ره) در استان،‌ تسهیل در صدور مجوز مورد نیاز شرکت تعاونی بندر خشک پیشگامان و رفع مشکلات پرورش تیلاپیا در استان و شهرستان بافق، باید اقدامات لازم صورت پذیرد تا بتوانیم از این ظرفیت‌ها در توسعه استان استفاده کنیم.
رئیس ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: پیشنهاد این است که با توجه به نکات مطرح شده در جلسه و جمع‌بندی انجام شده، فردی از سوی جانشین فرمانده ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در استان‌های یزد و کرمان مشخص شود تا مصوبات مورد تایید را به وسیله ارتباط با وی پیگیری کنیم تا به مرحله تکمیل و تصمیم نهایی برسد.
گفتنی است در ابتدای این نشست گزارشی از وضعیت اقتصادی و مهم‌ترین فعالیت های ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان، اهم نیازمندی‌های تحقق مصوبات طرح ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی استان، گزارش پیشرفت پروژه های اقتصاد مقاومتی استان در حوزه های مختلف از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نقش صنعت آب و برق در توسعه استان و گزارش عملکرد صنایع آب و برق در اقتصاد مقاومتی استان ارائه گردید.

★خبرنگار: مجید وفایی شاهی★

★عکس: رضا زا‌رع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات