کمتوجهی به رشد اجتماعی دانشآموزان نگرانکننده است - استانداری یزد
مطالب مرتبط
شما نقش لازم برای دسترسی به این پرتلت را ندارید
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «فخرالسادات خامسیهامانه» در کمیته پیشگیری از آسیبهای اجتماعی آموزش و پرورش که با موضوع پروژه ملی نماد(نظام مراقبت دانشآموزان) برگزار شد، گفت: به بار نشستن فعالیتهای آموزشی در آموزش و پرورش بدون توجه به حوزۀ اجتماعی ممکن نیست.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد موضوعات اجتماعی را اولویت نظام بیان کرد و افزود: اکنون برای اجرای بهینه طرحهای مرتبط با کاهش آسیبها آمادگی و عزم استانی وجود دارد اما لازم است در کنار آموزش دانشآموزان و تلاش برای رشد اجتماعی و فرهنگی آنها، والدین و معلمان نیز رشد اجتماعی را حائز اهمیت بدانند.
خامسی تأکید کرد: بیتوجهی به مباحث اجتماعی ممکن است مانع و تهدیدی برای به ثمر رسیدن دیگر جنبههای رشد دانشآموزان باشد از اینرو، باید تلاش کرد که این مهم در دانشآموزان، معلمان، والدین و نیز مدیران مدارس و مسئولان آموزش و پرورش نهادینه شود.
وی با بیان اینکه جامعه هدف این طرح معلمان، دانشآموزان و والدین هستند، اظهار امیدواری کرد که حضور سازمانهای مردمنهاد در این طرح پررنگ و معنادار شود؛ بهگونهای که سمنها بازوان اجرایی آموزش و پرورش نیز باشند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با اشاره به رتبۀ سوم استان در اجرای پروژه نماد، بیان کرد: خوشبختانه دست اندرکاران طرح نماد در استان همراه با سیاستهای تعریف شدۀ این طرح پیش میروند؛ این در حالی است که برای افزایش اعتبارات اجتماعی آموزش و پرورش همچنان نیز باید تلاش کرد.
خامسی آموزش و پرورش را قرارگاهی دانست که اگر فتح شود دیگر حوزهها نیز فتح خواهد شد و تصریح کرد: در حال پیگیری برای افزایش میزان اعتبارات بخش اجتماعی در آموزش و پرورش هستیم و معتقدیم این سیستم بیش از این باید در این خصوص تکاپو کند.
گفتنی است، طرح نماد با مشارکت چهارده دستگاه در حال اجراست که در آن دو رویکرد درمانی و پیشگیری با اولویت کاهش و جلوگیری از آسیبهای اجتماعی در کودکان و نوجوانان مطرح است.
خبرنگار و عکاس: مریم بهرامی
تمامی حقوق مادی و معنوی این پورتال متعلق به استانداری یزد می باشد.