سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد:

گامهای بلند دولت مردم در مسیر توسعه و آبادانی استان یزد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گردهمایی مدیران مدارس استان یزد به تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم در استان یزد پرداخت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، « محمد علی شاه حسینی » در گردهمایی مدیران مدارس استان که با حضور آیت الله اعرافی رئیس حوزه های علمیه کشور و امام جمعه میبد، نماینده مردم شهرستان های یزد، اشکذر و زارچ در مجلس شورای اسلامی برگزار شد با بیان اینکه ناترازی شدید بودجه در اوایل دولت یکی از مهمترین مشکلات پیش روی دولت بود اظهار داشت: دولت سیزدهم در پایان سال ۱۴۰۰ با کار جهادی و برنامه ریزی در راستای افزایش تولید، صادرات و درآمدهای نفتی و همچنین جلوگیری از فرارهای مالیاتی، ناترازی و کسری بودجه کشور را برطرف کرد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری افزود: تلاش‌ها و اقدامات دولت در دو سال گذشته برای برون رفت از مشکلات بی نظیر بود که می توان از جمله این اقدامات ارزشمند می‌توان به افزایش ذخایر کالاهای اساسی در استان ها، تولید و واردات واکسن‌های کرونا و ریشه کن کردن بیماری کووید ۱۹ و رشد فروش نفت کشور اشاره کرد.
وی به مهمترین برنامه های دولت در حوزه های مختلف پرداخت و تصریح کرد: در حوزه مسکن سهم استان یزد در برنامه تولید 4 میلیون مسکن  در کشور، ساخت 54 هزار واحد مسکونی است که مسائل مربوط به آن، به صورت شبانه روزی و با جدیت پیگیری در حال پیگیری است.۶۰ هزار قطعه زمین تامین شده است.  
شاه حسینی اضافه کرد: 137 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کرده اند که در این میان تعداد 52 هزار و 773 متقاضی، واجد شرایط شناخته شده اند.
معاون استاندار: مبنای ساخت کلیه واحدهای نهضت ملی مسکن استان یزد، ساخت به صورت ویلایی یک طبقه است و تنها موارد استثناء آن واحدهای آپارتمانی است که عملیات اجرایی آن از قبل از دولت سیزدهم آغاز شده بود.
 شاه حسینی خاطرنشان کرد: اقدام دولت در واگذاری ۳ هزار قطعه زمین به خانواده‌های سه فرزندی و داری چهار قلو در استان بی نظیر است. در حال آماده سازی ۲۰۰۰ قطعه زمین دیگر برای باقی مشمولین این طرح هستیم.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری در خصوص انتقال آب از خلیج فارس به استان اشاره کرد و گفت: اجرای پروژه‌ انتقال آب از خلیج فارس به استان نشان دهنده صادق الوعد بودن دولت سیزدهم بود چرا که حیات یزد در گرو حل مسئله آب استان است که برای حل اساسی این موضوع  اقدامات بزرگی انجام شد.
وی تصریح کرد: با وجود تعرضات مکرر به خط اول انتقال آب به استان در سال های گذشته، اما پس از اجرای پروژه های آبی مختلف در استان های درگیر تنش آبی در دولت سیزدهم، امنیت کامل خط اول انتقال آب به استان نیز برقرار شده و شاهد تکرار تعرض به این خط نبوده‌ایم.
شاه حسینی در خصوص نرخ تورم در استان یزد گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران با توجه به اینکه یک سوم تورم در استان ناشی از مسئله اجاره بها و مسکن است، استان یزد بدون در نظرگرفتن این دو عامل در محاسبات، پایین ترین نرخ تورم کشور را به خود اختصاص داده است.  
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد در پایان اظهار داشت: طبیعتا توقف تولید مسکن در دولت‌های قبلی و برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا منجر به افزایش قیمت مسکن و اجاره بها و متعاقباً بالا رفتن نرخ تورم خواهد شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات