سرپرست استانداری یزد ‌تاکید کرد:

گرایش مردم به فرهنگ و هنر زمینه‌ساز ارتقای شاخص های انسانی در جامعه

سرپرست استانداری یزد با بیان اینکه استقبال مردم از جشنواره فیلم کوتاه رضوی چشمگیر بوده، تاکید کرد: گرایش بسیار خوب مردم به حوزه فرهنگ و هنر می‌تواند زمینه‌ساز ارتقای شاخص های انسانی در جامعه باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، سه شنبه شب ۲۹ آبان ماه "محمدعلی طالبی" سرپرست استانداری یزد در سیزدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی یزد ‌حضور یافت و گفت: حضور پرشور و غیرقابل تصور مردم در جشنواره فیلم رضوی نمایانگر گرایش زیاد آن ها به حوزه فرهنگ و هنر است.
سرپرست استانداری یزد ادامه داد: طبق گزارش ها، فیلم‌های اکران شده جشنواره فیلم رضوی، با استقبال خوب و ظرفیت کامل سالن ها همراه بوده است که این حضور ما را امیدوار می‌کند به اینکه مردم یک گرایش بسیار خوبی را به حوزه فرهنگ و هنر پیدا کنند و همین می‌تواند زمینه‌ساز ارتقای شاخص های انسانی در جامعه باشد.
وی اظهار امیدواری کرد: ‌با این حضور پرشور و به مدد هنر و اثربخشی آن در فرآیند توسعه، شاهد توسعه متوازن و منطبق بر ارزش های فرهنگی و اجتماعی در استان یزد باشیم.
طالبی افزود: جشنواره‌های رضوی در کشور یک تحرک بسیار خوبی را در حوزه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی به وجود آورده است و تنوع موضوع و پراکندگی جغرافیایی مناسبی در سطح کشور دارد که توانسته استعداد‌های خوبی را در بخش‌ها و رشته‌های مختلف معرفی کند.
سرپرست استانداری یزد گفت: خوشبختانه استان یزد نیز تحرک بسیار خوبی در برگزاری جشنواره‌های رضوی به ویژه در حوزه فیلم کوتاه و مستند داشته است که یکی از نشانه‌های این تحرک را می‌توان در حضور چشمگیر هنرمندان و فیلم سازان یزدی در این دوره از جشنواره جستجو کرد.
وی ادامه داد: جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی، فرصت مناسبی است تا صحنه ای از رقابت به وجود آید و انگیزه‌ای برای حضور هنرمندان برای خلق آثار تاثیرگذار ایجاد شود.
طالبی در پایان سخنان خود با تاکید بر حمایت مسئولان استان از برگزاری رویداد‌های فرهنگی در یزد، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های فرهنگی و تاریخی استان برای برگزاری جشنواره‌های بین المللی و ملی با موضوعات مختلف ازجمله در حوزه معماری استفاده کنیم زیرا اعتقاد داریم با برگزاری جشنواره فیلم می‌توانیم بسیاری از ظرفیت‌های فرهنگی استان را به جامعه و مردم دنیا معرفی کنیم.
گفتنی است سیزدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی یزد از ٢٧ تا ٣٠ آبان ماه در سینما تک یزد در حال برگزاری است.

★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★
★‌عکس: ‌حسن کرمی★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات