در افتتاح نخستين مركز يادگيري اجتماعي اقتصادي كشور مطرح شد:

گره خوردن انديشه هاي مردم محلي و مسئولان لازمه موفقيت برنامه هاي اجتماعي

فخرالسادات خامسي هامانه در مراسم افتتاح مرکز یادگیری و توسعه اجتماعی، اقتصادی شهرستان بهاباد تمرکز اين مرکز را بر کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهرستان ها بیان کرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد در آیین افتتاح این مرکز که با حضور استاندار یزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، فرماندار و امام جمعه بهاباد، وزير سابق تعاون، كار و رفاه اجتماعي و رئیس صندوق کارآفرینی امید كشور، مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي يزد، اعضاي شوراي شهر بهاباد و دیگر مسئولان استاني و شهرستاني در دانشگاه آزاد اسلامی بهاباد برگزار شد، تمرکز اين مرکز را بر کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بیان کرد.
«فخرالسادات خامسی هامانه» از اهداف این مرکز ایجاد کسب و کارهای محلی و خرد، تقویت مهارت‌های اجتماعی و بهره گیری از ظرفیت های بومی زنان و جوانان را نام برد.
خامسی همچنین حمایت از طرح های منتخب و ایجاد کسب و کار، تربیت تسهیلگران و مربیان بومی، راه اندازی اتاق کارآفرینی در مدارس، افزایش نشاط اجتماعی بانوان و راه اندازی مرکز توسعه محلی ویژه جوانان، بانوان و دانش آموزان را از دیگر اهداف این طرح دانست.
اين مسئول استفاده از سازمان هاي مردم نهاد در برگزاری دوره هاي آموزشي و اجرای برنامه هاي نشاط اجتماعي را از پتانسیل‌هاي خوب این مرکز عنوان کرد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: در صورت موفقیت طرح، این طرح مي تواند تداوم یابد و با اختصاص بودجه بيشتر، در ديگر شهرستان هاي كم برخوردار نيز اجرا شود.
خامسی در مورد مؤسسه اجرا کننده این طرح اظهار كرد: جمعیت خیریه پیام روشنی به مدیرعاملی مشاور سابق امور بانوان استاندار و دیگر بانوان مدير، فرهیخته و توانمند استان شكل گرفته و نگاه آنها نگاهي اقتصادی به مسائل اجتماعی است.
وی به آسیب های مورد تأکید مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: بر اساس تأكيد مقام معظم رهبري براي جلوگيري و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي اعم از اعتياد، طلاق، حاشيه نشيني، نقاط حاد و بحراني و فساد و فحشا، سازمان امور اجتماعی کشور برنامه هایی را طرح ریزی کرده و خواستار اجرايي شدن آنها در شهرستان ها شده است.


همراهي جامعه محلي لازمه موفقيت طرح هاي اجتماعي


مديركل امور اجتماعي فرهنگي استانداري يزد افزود: شهرستان بهاباد با توجه به ظرفیت اقتصادی، اجتماعي، گردشگري و کشاورزی، مرکز هدف برنامه یادگیری اجتماعی اقتصادی قرار گرفته است.
وي با اشاره به اينكه یافتن زبانی مشترک، نزدیک کردن گفتمان ها و گره خوردن انديشه‌هاي شهرستان مهمترين اهداف اين طرح بوده است، گفت: حتي اگر طرحی بدون همراهی بخشی از جامعه باشند، نمی‌تواند به درستی موفق شود.
خامسي تصريح كرد: نباید در گذشته ماند و باید برای حفظ گذشته ها و انتقال آن به آینده مجهز به زبان امروزی ها شد.
مديركل امور اجتماعي فرهنگي استانداري يزد با اشاره به نگاه اقتصادی دولت به حوزه های اجتماعی، گفت: برنامه های اقتصادی نیاز به پیش زمینه های اجتماعی و بلعکس دارد با این وصف، اين طرح در قالب مناطق حاد و بحرانی، در شهرستان بهاباد تدوین شد تا افراد توانمند در سطح شهرستان شناسایی و با برگزاری دوره های آموزشی در دست گيرنده امور اجتماعي شهرستان شوند.
وي خاطرنشان كرد: چشم انداز ما تبدیل این شهرستان به یکی از شهرستان های پیشرو در کاهش آسیب های اجتماعی در استان و كشور است؛ چراكه شهرستان بهاباد تنها شهرستاني بوده است که در این حوزه طرح مدونی داشته و امید داریم پیشرفت مؤثر این طرح زمینه ساز اجرای آن در کشور باشد.
خامسي در پايان سخنانش تصريح كرد: اگر هدف خوبی داشته اما تدبیر خوبی نداشته باشیم، نخواهيم توانست به خوبی موفق شویم و بايد بدانيم كه لازمه موفقيت در برنامه هاي اجتماعي اقتصادي شهرستان ها، حمايت و همراهي هميشگي مؤسسات خيريه و مردم نهاد، مسئولان شهرستاني و استاني و نيز امامان جمعه و جماعات خواهد بود.
خبرنگار: مريم بهرامي
عكاس: روابط عمومي فرمانداري بهاباد

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات