گزيده اي از نشست خبري معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد با اصحاب رسانه

در نشست خبری معاون هماهنگي امور عمرانی استانداری يزد و دستگاه هاي اجرايي عضو شوراي حمل و نقل استان با اصحاب رسانه، برنامه هاي عمراني دهه فجر، وضعيت موجود حمل و نقل، راه ها و پروژه هاي ويژه استان در اين حوزه تشريح شد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،روز سه شنبه 11 دي ماه نشست خبري «محسن صادقيان» معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد و دستگاه هاي اجرايي عضو شوراي حمل و نقل استان با اصحاب رسانه و محوريت راه و حمل و نقل در سالن مديريت بحران استانداري برگزار شد.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد در اين نشست گفت:در مجموع همزمان با دهه فجر و گراميداشت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي 10 پروژه در حوزه راه سازي به طول 55 كيلومتر، 12 پروژه  روكش آسفالت به طول 61 كيلومتر و 11 پروژه نيز در حوزه فرودگاهي و راه آهن به بهره برداري مي رسد.
«محسن صادقيان» افزود: از موضوعات مهم ديگر نيز پروژه مسير يزد-بافق است كه با اقدامات در حال اجرا همزمان با ايام دهه فجر 43 كيلومتر اين پروژه نيز به بهره برداري و به مسيرهاي ترددي استان اضافه مي شود.
صادقيان در ادامه بيان كرد:تفاهم نامه واگذاري پروژه كتابخانه مركزي يزد به نهادكتابخانه هاي كشور در ماه گذشته انجام شده است و روز گذشته نيز صورت جلسه تحويل كارگاه پروژه با حضور دبيركل نهاد كتابخانه هاي كشور امضا شد و طبق اين تفاهم  پروژه در خردادماه سال آينده تکمیل به بهره برداري مي رسد.
وي اظهار داشت:فرودگاه يزد به عنوان يكي از مبادي ورود گردشگر و مسافر داخلي و خارجي از اهميت ويژه اي برخوردار است و تلاش بر اين است که ترمينال خارجي اين فرودگاه نيز تا پايان بهمن ماه سال جاري مورد بهره برداري قرار گيرد.
معاون عمراني استانداري يزد به كاهش تلفات جاده اي در 9 ماهه سال جاري اشاره و خاطرنشان كرد:در مجموع 4 هزار و 688 كيلومتر راه آسفالته در استان وجود دارد كه نگهداري، تقويت و توسعه اين زيرساخت ها مورد توجه مي باشد اما پروژه هاي راه و حمل و نقل هزينه بر و نيازمند زمان براي اجرا هستند.
صادقيان افزود: شرکت ساخت نيز 260 کیلومتر پروژه در دست اقدام دارد، كه 484 کیلومتر آزادراه  و 274 كيلومتر راه آهن نيز در حال پیگیری است که از این مقدار 38 کیلومتر از راه‌های اردکان، تفت و هرات می‌تواند تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد كه در اين فرصت 30 كيلومتر از  راه آهن یزد-اقلید نيز ریل‌گذاری خواهد شد.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد گفت:با برنامه ريزي هاي صورت گرفته ،پيگيري تحقق اعتبار راه آهن بافق-زرين شهر و راه آهن يزد-شيراز آينده چشمگيري براي تقويت حوزه ريلي استان رقم مي خورد.
در اين نشست تخصصي چند ساعته كه «بهروز شهابي زاد» مديركل دفتر فني،امور عمراني و حمل و نقل و ترافيك استانداري يزد و مديران دستگاه هاي اجرايي از جمله راه و شهرسازي،راهداري و حمل و نقل جاده اي،فرودگاه بين المللي و راه آهن يزد  و نماينده شركت ساخت و توسعه امور زيربنايي حمل و نقل كشور در استان نيز حضور داشتند، گزارشي از فعاليت هاي اين حوزه ها تشريح و سوالات فعالان رسانه اي از سوي مديران هر بخش پاسخ داده شد.

*خبرنگار:فاطمه شريفي
*عكاس:رضا زارع

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات