معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار:

گسترش زمینه‌های كسب علم توسط بانوان از افتخارات نظام جمهوري اسلامي است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به اینکه يكي از افتخارات نظام مقدس جمهوري اسلامي گسترش زمینه‌های كسب علم توسط بانوان است، افزود: اين جديت و اهتمام در فراهم كردن بسترهاي دانش‌اندوزی براي خواهران تا جایی پيش رفته که امروز شاهد موفقیت‌های بزرگ علمي و كسب رتبه‌های بالاي علمي در جامعه بانوان هستيم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد،"محمدعلی طالبی" روز سه‌شنبه 24 شهریورماه در مراسم شروع به کار سال تحصیلی حوزه‌های علميه خواهران استان ضمن تبریک به بانوان طلبه، با اشاره به اینکه اعتماد جامعه و خانواده‌ها به علم‌اندوزی بانوان و دختران در سطح بسيار عالي افزايش پیداکرده است، تصریح کرد: اگر نگاهی دقيق به بحث علم‌اندوزی بانوان داشته باشيم در کنار فرصتی كه نظام جمهوري اسلامي فراهم كرده، حضور بانوان در عرصه‌های مختلف علمي با پیش از انقلاب قابل‌مقایسه نیست و رشد قابل‌توجهی داشته است.
طالبی يكي از جلوه‌های مثبت حضور بانوان در عرصه‌های ملي را تأسيس مدارس علميه خواهران و حضور طلاب خواهر در جامعه دانست و خاطرنشان ساخت: خوشبختانه این مهم توانسته يكي از كمبودهايي كه جامعه اسلامي با آن مواجه بوده است را برطرف كند.
این مقام مسئول عنوان کرد که جامعه امروزی بيش از اینکه به مدارس علميه برادران نيازمند باشد، به دلیل نوع مسائلي كه در جامعه با آن مواجه هستیم، نیازمند مدارس علميه خواهران است.
وی با یادآوری این نکته که نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند و نقش بسيار برجسته‌ای در خانواده‌ها دارند، افزود: وقتی مسائل علمي و مذهبي اين قشر توسط خودشان موردبحث و كنكاش قرار می‌گیرد و رهنمودهايي مبتني بر آموزه‌های والاي ديني از طريق خود خواهران به جامعه منتقل شود، دارای اثربخشی بهتری خواهد بود که خوشبختانه اين مهم در حال تحقق است.
محمدعلی طالبی با توجه به اینکه مسائل مرتبط با خانواده و تربيتي فرزندان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه است، گفت: یکی از بهترین فضاهای بحث و تبادل‌نظر پیرامون این موضوعات با استفاده از علم روز دنيا و ارزش‌های ديني و اخلاقي جامعه، مدارس علمیه خواهران است.
وی در پایان تأکید کرد: امیدواریم شاهد جامعه‌ای سالم، پاينده و مبتني بر ارزش‌های اخلاقي و رفتارهای ديني باشيم و حضور خواهران در اين مدارس و گسترش كمي و كيفي اين مدارس باعث شود تا به‌طور كامل از همه نيروهاي توانمند علمي و مذهبي در جامعه بهره ببریم.
گفتنی است تاکنون 17 مدرسه علمیه در مقاطع مختلف تحصیلی در استان یزد تأسیس‌شده که از این تعداد 6 مدرسه در شهرستان یزد و مابقی در دیگر شهرستان‌های استان فعال است.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات