معاون تعاونِ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

گسترش فرهنگ تعاون اصلی ترین زیرساخت توسعۀ اندیشۀ تعاونی است

معاون تعاونِ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یازدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان یزد گفت: تعاونی های موفق نشان می دهند که تعاون می تواند در بزرگترین عرصه های اقتصادی، تکنولوژی، فن آوری و علمی در داخل و خارج از کشور فعالیت کنند و بر همین مبنا گسترش فرهنگ تعاون به عنوان اصلی ترین زیرساخت توسعۀ اندیشۀ تعاونی باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش اداره‌كل روابط عمومي استانداري يزد، چهارشنبه شب 17 شهريورماه یازدهمین جشنواره تعاوني‌هاي برتر با حضور وزير تعاون،كار و رفاه اجتماعي، استاندار يزد، معاون تعاون وزير،مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و هیئت همراه، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، مدیرکل حوزه استاندار، فرمانداران یزد و مهریز، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیران و تعاونگران استان در بوستان ولايت یزد برگزار شد.
معاون تعاونِ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: ما باید نگاهمان را به تعاون تغییر دهیم و تعاون را در جایگاه واقعی خود ببینیم زیرا تعاونی ظرف بزرگی است برای سازماندهی توانمندی های خرد، کوچک و متوسط که واحدها و بنگاه های کوچک را در کنار هم قرار داده و کارآمد می کند.
 «سیدحمید کلانتری» ادامه داد: تعاونی ظرفیتی کارآمد برای توسعه و پیشرفت است و ما وظیفه داریم تعاونی را در جایگاه خودش که جایگاه بسط عدالت ، فقر زدایی، ایجاد اشتغال و کارآفرینی است ترویج و باور کنیم.
کلانتری افزود: تعاونی جایگاهی وسیع برای رشد سرمایه های اجتماعی، رونق اقتصادی کشور و جایگاه عرصه تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.
وی گفت: با توجه به اینکه در کشور سیاست تحقق اقتصاد مقاومتی را دنبال می کنیم یکی از بهترین راهکارهای  رسیدن به برنامه های این مهم گسترش تعاونی هاست زیرا  تعاونی ها عدالت بنیان، مردمی، درون گرا، دانش بنیان و در جایی که لازم باشد برون نگر هستند و این ویژگی ها پنج شاخص اصلی اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری  مطرح فرمودند.
معاون تعاونِ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: امروز دنیا نشان داده است که تعاون با گذشت بیش از 170 سال از شکل گیری اولین تعاونی ها در دنیا وضعیت رو به رشدی رادنبال می کند.
کلانتری ادامه داد: امروزه 2 میلیون و 600 هزار تعاونی در دنیا نزدیک به یک میلیارد نفر عضو دارند  که نزدیک به 2 هزار میلیارد دلار ارزش افزوده سالانه را به وجود می آورند و ما نیز در ایران  100 هزار تعاونی فعال داریم و باید آن ها را تا فراگیری نهضت تعاون رشد دهیم.
وی افزود: ما باید همه جوانان که جویای کار و اشتغال هستند را آموزش دهیم و از ظرفیت این ادغام  بهره برداری مناسب کرده و در کنار آموزش فنی و حرفه ای زیرساخت های تعاون را تقویت کنیم و واحدهای تعاونی را به عنوان کانون های اشتغال جوانان فعال نماییم.
معاون تعاونِ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد:همین جویبارهای کوچک تعاونی در کنار هم قرار می گیرند و نهرها و رودخانه های خروشان اقتصادی، تولیدی، صنعتی ،کشاورزی و خدماتی درست می کنند و می توانند اقتصاد کشور را همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند:« تعاون می تواند نجات بخش اقتصاد کشور باشد»، نجات دهند.
گفتنی است در پایان این مراسم با اهدا تندیس، لوح تقدیر و هدایایی از24 تعاونی‌ برتر در یازدهمین جشنواره تعاونی های  برتر استان یزد تجلیل شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات