یزد، موفقیت در صحنه های مختلف کشور را مرهون نظام تعلیم و تربیت خویش است

استاندار یزد با بیان اینکه نقش آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت کشور بر همگان روشن و مبرهن است، اظهارداشت: استان یزد در صحنه های مختلف علمی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نقش پررنگی در بالندگی کشورمان داشته که موفقیت های آن تا حد زیادی متاثر از نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر طالبی در نشست ویدئوکنفرانسی که به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزیر آموزش و پرورش، استانداران کشور و جمعی از مسئولین مربوطه که به منظور گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به 26 سال صدرنشینی دانش آموزان یزدی در کنکور سراسری و دیگر موفقیت های آن ها در عرصه های علمی و تربیتی، گفت: استان یزد در صحنه های مختلف علمی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نقش پررنگی در بالندگی کشورمان داشته که موفقیت های آن تا حد زیادی متاثر از نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه نقش آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت کشور بر همگان روشن و مبرهن است، اظهارداشت: نقش آموزش و پرورش در استانی مثل یزد که توسعه و تعالی خود را تا حدودی درون زا و متکی به داشته ها و منابع انسانی خود می داند، بسیار مهم بوده چرا که لازمه ی توسعه درون زا، وجود نظام تعلیم و تربیت است.
دکتر طالبی ادامه داد: زمانی که از نظام تعلیم و تربیت سخن به میان می آید، صرفا منظورمان اداره آموزش و پرورش نیست بلکه در کنار آموزش و پرورش، مجموعه ی دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی و خیرین و مردم قرار دارند که به تعالی این نظام  کمک می کنند.
استاندار یزد، شورای آموزش و پرورش استان را مظهر و نماد تعامل و هماهنگی بین مجموعه های مذکور دانست و خاطرنشان کرد: شورای آموزش و پرورش استان یزد یکی از کارآمدترین و فعال ترین ساختاری های اداری این استان به جهت شناسایی موضوعات و مسائل مختلف مرتبط و تصمیم گیری برای آن ها است.
وی تصریح کرد: استان یزد با اتکا به این شورا، به موفقیت های بزرگی دست یافته و زمینه تعامل وهماهنگی بسیار خوبی را بین دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی فراهم کرده است.
دکترطالبی با بیان اینکه مجموعه استان یزد در راستای اهداف آموزش و پرورش به خدمت این نهاد در آمده اند، گفت: به پشتوانه سیاستگذاری ها و راهبری های شورای آموزش و پرورش، زمینه مشارکت مردم و خیرین استان برای تامین زیرساخت ها و کمک به آموزش و پرورش بیش از پیش فراهم شده است.
استانداریزد ادامه داد: طرح موضوعات و مسائل مختلف در شورای آموزش و پرورش، نشان دهنده ی ظرفیت بالای این ساختار قانونی در کشور است.
وی با بیان اینکه این شورا برای حل مشکلات و چالش های موضوعات روز و ارائه راهکارهایی برای توسعه کشور ورود کرده است، عنوان کرد:  با توجه به اینکه یکی از اولویت های اساسی در روند توسعه استان، موضوع اقتصاد دانش بنیان و نظام نوآوری است، در شورای آموزش و پرورش استان به صورت ویژه به این موضوع نگاه شده و ابعاد مختلف آن مورد بررسی و هم اندیشی قرار می گیرد.
دکتر طالبی استان یزد را یکی از استان های پیشرو در بحث آموزش مجازی دانست و گفت: خوشبختانه در دوران شیوع کرونا به اتکا ظرفیت های خوبی که در استان وجود داشت مدیریت مناسبی در جریان آموزش مجازی صورت گرفت.
استاندار یزد با اشاره به ضرورت پرداختن شوراهای آموزش و پرورش به آسیب های اجتماعی که جامعه با آن مواجهه است، گفت: به عنوان نمونه، یکی از آسیب های اجتماعی که استان یزد با آن روبرو است موضوع کنکور زدگی بعضی از خانواده هاست که باید به صورت جدی برای آن برنامه ریزی شود در غیر این صورت، آینده فرزندان ما تحت تاثیر قرار می گیرد.
استاندار در بخش دیگری از سخنان خود بر تقویت نگرش و دیدگاه مدیران ارشد نسبت به نقش شورای آموزش و پرورش، تاکید کرد و افزود: با اصلاح و افزایش دایره اختیارات قانونی می توان موجب نقش آفرینی و اثرگذاری بیشتر در توزیع بودجه و اعتبارات در سطح استانی و ملی شد.
دکتر طالبی با اشاره به ضرورت حمایت رسانه ای و تبلیغی مناسب از فعالیت های شورای آموزش و پرورش در سطح  استان ها، عنوان کرد: امیدواریم با تحقق این موضوع کمک شایانی به همراهی و همگرایی بهتر و بیشتر مردم با شورای آموزش و پرورش شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم رفع موانع موجود در مسیر مدرسه سازی، اشاره کرد و گفت: روحیه مشارکت خوبی در درون جامعه وجود دارد که باید به آن ها بها داده شود.
وی افزود: باید موانع و هزینه های واگذاری زمین های دولتی که برای ساخت آموزشگاه های خیری مطالبه می شود؛ برطرف شود تا کارها با سرعت بیشتری دنبال می شود.
دکترطالبی در پایان تصریح کرد: لازم است به تفاوت های استان ها و  ضرورت باز گذاشتن دست شوراهای آموزش و پرورش برای اولویت بندی  نیاز ها و تدوین راهبردهایی که متناسب با وضعیت هر استان است، توجه شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات