استاندار یزد:

یزد، می‌تواند به مرکز بارانداز کالاهای اساسی کشور تبدیل شود

استاندار یزد در نشست پدافند غیرعامل استان گفت: یزد می‌تواند به مرکز بارانداز کالاهای اساسی کشور تبدیل شود و این ظرفیت کاملاً به لحاظ فیزیکی در استان فراهم است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد در نشست پدافند غیرعامل استان یزد که در سالن زنده‌یاد حمیدیا با حضور سردار "غلامعلی حیدری" معاون بسیج و امور استان‌های ستاد پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، ضمن خیرمقدم به وی گفت: خوشبختانه سردار حیدری تبین خوبی از شرایط امروز کشور و شرایط منطقه‌ ای و تهدیدهای پیش روی ما داشتند و اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل را بیان کردند.
استاندار یزد با اشاره به محسوس نبودن پدافند غیرعامل برای مدیران در سال‌های گذشته گفت: با توجه به شرایط امروز این مسئله برای مدیران آشناست و درک کرده اند که باید این موضوع را جدی گرفت.
"طالبی" با تشریح گزارش سفر خود به یک واحد صنعتی و اهمیت مسئله پدافند غیرعامل در صبحتهای مدیرعامل کارخانه گفت:  خوشبختانه متوجه شده‌ایم که این موضوع به واحدهای صنعتی تسری یافته و اقدامات عمرانی و پیش بینی‌های مناسبی در تامین قطعات یدکی و ملزومات مورد نیاز انجام شده است.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان با اشاره به بحث تحریم‌ها در فعالیت‌های صنعتی در چهارچوب پدافند غیر عامل که وابسته به خارج از کشور است، افزود:دستگاه‌ها و نهادها باید با درک اهمیت این فعالیت ها، آن را در سطح جامعه ترویج دهند.
"طالبی" طرح جامع پدافند غیرعامل را در ساماندهی فعالیت‌های اداری در دستگاه‌های مختلف مثبت و امیدوارکننده خواند.
استاندار یزد همچنین نسبت به برطرف شدن مشکلات تهیه اتاق امن مورد نیاز مدیریت پدافند غیرعامل قول مساعد داد و اظهار کرد: انشاالله با همکاری دستگاه‌ها، اطلاعات طبقه‌بندی شده هر چه سریعتر در اختیار پدافند قرار گیرد .

اعضای کارگروه‌ها باید همکاری لازم را در تهیه و تنظیم طرح ها در حوزه پدافند زیستی و غیرعامل داشته باشند

 

"طالبی" در ادامه با بیان مشترک بودن جلسه میان اعضاء شورای پدافند غیرعامل و پدافند زیستی استان، تصریح کرد: باتوجه به شرایط ناشی از تحریم ها که در حوزه تهدیدات زیستی و بیولوژیکی متوجه مردم است، باید با جدیت بیشتری کار شود.
وی همچنین از قرارگاه پدافند زیستی خواست، اهتمام لازم را برای رصد و پایش تهدیداتی که در این حوزه متصور هست داشته باشد و ادامه داد: قرارگاه زیستی پیشنهاداتی که میتواند به بهبود عملکردها کمک کند را ارائه و گزارش‌های لازم را اعلام کند. و همچنین همه کارگروه‌ها باید همکاری لازم را در تهیه و تنظیم طرح‌ها و پیشنهادات در حوزه پدافند زیستی و غیرعامل داشته باشند.
استاندار یزد ضمن اشاره به برنامه های ابلاغ شده از سوی شورای پدافند غیرعامل در ابتدای سال 98 گفت: دستگاه‌های حاضر لازم است برای بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل این برنامه‌ها را به صورت جدی مورد مطالعه قرار دهند تا  شاهد عملکرد خوب استان یزد در این زمینه باشیم.
"طالبی" در حوزه پدافند زیستی برنامه هایی از جمله بحث فرهنگ‌سازی، ایمنی و مصون سازی زیرساخت ها و همچنین ارتقاء آمادگی و توانمندی مقابله با تهدیدهای پیش رو  را در اولویت خواند و درخواست کرد تا در دستور کار قرارگاه پدافند زیستی قرار گیرد.
عالی ترین مقام اجرایی استان همچنین تصریح کرد: با توجه به توضیحات سردار حیدری و موقعیت ویژه استان یزد، نکته مهمی که در حوزه پدافند غیرعامل باید در بعد ملی مورد توجه قرار گیرد، استفاده از ظرفیت استان بعنوان بخشی از بارانداز کالاهای ورودی در کشور است.
وی در همین رابطه اظهار کرد: این ظرفیت کاملاً به لحاظ فیزیکی در استان فراهم و مکاتبه‌ ای در این خصوص با مراجع کشوری داشته و این موضوع را درخواست کرده‌ایم و از سازمان پدافند غیرعامل می‌خواهیم این مورد را پیگیری کنند
"طالبی" در پایان افزود: شاید به لحاظ پدافند غیرعامل صلاح نباشد بخش عمده ای از کالاها در بنادر جنوب کشور انبار شود و خوشبختانه اکنون زیرساخت های فیزیکی و حقوقی لازم در استان یزد جهت انبار کالا فراهم شده و میتواند باعث تقویت ظرفیت‌های استان یزد و باصطلاح ایفاء مسئولیت ملی استان در این خصوص و در شرایط فعلی باشد.

خبرنگار: بهنام خواجه امینیان
عکاس : رضا زارع

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات