استاندار یزد در نشست سیاست گذاری ائمه جمعه عنوان کرد :

یزد؛ الگوی تعامل دولت و ائمه جمعه

استاندار یزد با بیان اینکه می‌توان یزد را به عنوان الگویی از تعاملات سازنده بین دولت و ائمه جمعه در کشور معرفی کرد، افزود: خط کشی های واهی بین دولت و دیگر دستگاه ها و نهاد ها موجب فاصله مردم با حاکمیت می‌شود و باید این خط کشی ها حذف شده و یزد می‌تواند الگویی مناسب در این زمینه باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» در نشست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان یزد که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، معاون اجرایی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و جمعی از ائمه جمعه شهرستان های یزد در مهریز برگزار شد، عنوان کرد: تعامل و هماهنگی شورای ائمه جمعه با استانداری طی سال گذشته، موجب کاهش چالش ها و تنش ها و هماهنگی بهتر در راستای هم فکری و هم اندیشی در خصوص مسائل استان و عبور از مشکلات و موانع شده است.
 وی با اشاره به همراهی و همکاری ائمه جمعه در زمینه مدیریت بیماری کرونا عنوان کرد: طی ماه های اخیر، بهترین هماهنگی ممکن را با جامعه روحانیت برای کنترل و مدیریت بیماری کرونا داشته ایم.
 دکتر طالبی با بیان اینکه بسیاری از تصمیمات برای  مدیریت کرونا با هماهنگی و همکاری ائمه جمعه اتخاذ شده است، افزود:  این تعامل در کنار همگامی، هدایت و رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان، موجب کنترل موثر این بیماری در استان شد.
وی افزود: نماینده ولی فقیه در استان از آغاز شروع به کار بنده به عنوان استاندار، حضور پررنگی در استانداری و جلسات مختلف داشتند که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.
 استاندار با اشاره به ارتباط و تعامل ائمه جمعه شهرستان ها با فرمانداران عنوان کرد: در عین اینکه در حال حاضر با پیچیده ترین مشکلات روبرو هستیم، بالاترین سطع تعامل طی سال های گذشته را در این حوزه شاهد می باشیم.
 دکتر طالبی با بیان اینکه می‌توان یزد را به عنوان الگویی از تعاملات سازنده بین دولت و ائمه جمعه در کشور معرفی کرد، افزود: خط کشی های واهی بین دولت و دیگر دستگاه ها و نهاد ها موجب فاصله مردم با حاکمیت می‌شود و باید این خط کشی ها حذف شده و یزد می‌تواند الگویی مناسب در این زمینه باشد.
 دکتر طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستور العمل ستاد کرونا در خصوص برگزاری مراسم ماه محرم، عنوان کرد : مهمترین ویژگی این دستور العمل، واگذاری نقش محوری اجرای مصوبات به سازمان تبلیغات اسلامی است.
وی افزود: با توجه به اعتماد و تعامل استان با شورای تبلیغات اسلامی، تمام پیشنهادات این سازمان که در جلسه کارشناسی اتخاذ شده بود را در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا مصوب کردیم.
 وی در انتها خاطر نشان کرد: نباید مصوبات ستاد ملی کرونا را به عنوان خواست دولت تلقی شود چرا که  تمامی تصمیمات بر اساس اجماع تمامی ارکان نظام گرفته می‌شود و همه باید تابع آن باشند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات