مشاور وزیر کشور :

یزد می تواند الگوی مناسب فرهنگی و اجتماعی برای کشور باشد

مشاور وزیر کشور با تاکید بر اصالت دینی، استواری در مبانی اعتقادی و ارزشی مردم استان یزد گفت: یزد می تواند الگوی مناسب فرهنگی و اجتماعی برای کشور باشد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، عصر پنجشنبه 14مردادماه جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان  با حضور مشاور وزیر کشور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری، سرپرست دفترامور بانوان و خانواده استانداری و جمعی از مدیران و مسئولان استان در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.
مشاور وزیر کشور در این جلسه بیان کرد: استان یزد از جنبه های مختلف سرآمدی خاصی در قدمت و قیمت تاریخ دارد و حضور اندیشمندان و چهره های شاخص در این دیار نشان گر وجه غالب فرهنگی می باشد.
«سیدرمضان شجاعی کیاسری» با تاکید بر اصالت دینی در استان یزد گفت: انتظار می رود الگوسازی مناسب فرهنگی برای بهره مندی کشوری نیز انجام شود.
شجاعی کیاسری افزود: هر 6 ماه یکبار جلسه ای در محضر مقام معظم رهبری برای بررسی ابعاد مختلف آسیب های اجتماعی کشور برنامه ریزی می شود که متولی این جلسات نیز وزارت کشور است.
مشاور وزیر کشور ادامه داد: باید مشکلات و آسیب های اجتماعی شاخص استان به صورت دقیق و مستند در گزارش هایی جامع برای ارائه در این جلسات تبیین شود تا  راهکارهایی اثر بخش برای رفع معضلات اجتماعی با درایت مقام معظم رهبری در دستور کارها قرار گیرد.


پیشینه فرهنگی و توانمندی علمی یزد در مدیریت آسیب های اجتماعی


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این جلسه گفت: استان یزد اگرچه در سال های اخیر با شتاب به حوزه صنعت وارد شده اما از سوی دیگر پیشینه  فرهنگی و مذهبی فاخری را در درون خود داشته است.
« محمدعلی طالبی» ادامه داد: ظرفیت های فرهنگی و مذهبی شاخصی از گذشته در استان وجود داشته است و بزرگان مذهبی ما از سرآمدان حوزه های علمیه نجف و قم بوده اند و در حال حاضر نیز از شخصیت های فرهنگی و اجتماعی موثری در کشور برخوردار هستیم.
طالبی افزود: یزد به لحاظ علمی یکی از شهرهای دانشگاهی کشور با تعداد قابل توجه مراکز آموزش عالی است و به لحاظ نتایج کنکور نیز بیش از 20 سال است که رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بیان کرد: صنعتی شدن آسیب های اجتماعی و فرهنگی متفاوتی را با خود به همراه دارد و گذار از سنت به  مدرنیته همان طور که در دنیا با آسیب هایی همراه است در استان یزد نیز برخی اثرات خودش را به همراه داشته است.
طالبی با اشاره به دو آسیب اجتماعی مهاجرت پذیری و حاشیه نشینی در استان یزد گفت: اجرای برخی از طرح ها به مدیریت مشکلات موجود کمک کرده و این جلسه فرصتی است که نمایندگان دستگاه های مختلف به ارائه گزارش های دقیق و کامل بپردازند تا بتوانیم با انعکاس این موضوعات به مسئولان کشوری راهکارهای موثر و کارسازی را اجرایی کنیم.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز با ارائه گزارشی جامع از دغدغه های اجتماعی استان بیان کرد: شرایط کم آبی و بی آبی در منطقه ی کویری یزد سبب افزایش رشد شهرنشینی در استان شده و از سوی دیگر توسعه صنعتی نیز حجم بالایی از مهاجرت را برای استان به همراه داشته است.
«مجید جوادیان زاده» افزود: این عوامل آسیب های اجتماعی را در استان به همراه داشته است که با همکاری دستگاه های مربوطه طرح های آموزشی،پژوهشی و اجرایی متنوعی را برای حل این مسائل تدوین و در دستور کار و اجرا قرار داده ایم.
گفتنی است در این جلسه نمانیدگان و مدیران کل دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع آسیب های اجتماعی به گزارش آماری و تحلیلی در این حوزه پرداختند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات