معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد:

‌تقویت اعتمادسازی در سازمان نظام مهندسی ساختمان مورد توجه جدی قرار گیرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با بیان اینکه مطرح شدن مسائلی از جمله امضافروشی برخی مهندسان که در بین مردم بحث می شود زیبنده نظام مهندسی ساختمان نیست، گفت: لازم است سازمان نظام مهندسی در راستای جلب اعتماد عمومی و ترغیب مردم به کسب پروانه ساخت و ساز تلاش کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، ‌روز پنج شنبه سوم آبان ماه "محسن صادقیان" ‌معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در آیین تودیع، ‌تکریم و معارفه اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ‌که در  سالن کوثر استا‌نداری یزد برگزار شد، ‌بیان کرد: مسئولان این سازمان علاوه بر تلاش برای اعتماد سازی عمومی، باید موضوع اعتماد و شفافیت را در مجموعه خود نیز تقویت کنند.
وی با تاکید بر اهمیت نقش نظام مهندسی و مهندسان در فعالیت های عمرانی کشور و استان و ضرورت اصلاح قانون نظام مهندسی، ادامه داد: مواردی از جمله حق الزحمه و شیوه فعالیت و اجرای کار مهندسان نیازمند بازنگری است.
صادقیان افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان نیازمند توجه ویژه به کیفیت عملکرد، سرعت عمل در روند خدمات رسانی به مردم و شفافیت در اجرای امور است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خاطرنشان کرد: نظام مهندسی ساختمان جزو سازمان هایی است که نقش اثرگذاری در مجموعه هایی از جمله شورای فنی و کارگروه زیربنایی استان دارد.
‌وی با تاکید بر تشکیل کمیته ویژه بررسی تخلف های ساختمانی در ذیل ماده ٣٣ قانون نظام مهندسی در استان، گفت: دو نماینده از سازمان نظام مهندسی نیز به عضویت این کمیته در می آیند.
صادقیان با تاکید بر لزوم هماهنگی بین شهرداری، کمیسیون ماده ١٠٠ و سازمان نظام مهندسی ساختمان، ‌ادامه داد: جرائم کمسیون‌ ماده ۱۰۰ باید بازدارنده و به ‌گونه ‌ای باشد که مردم به اخذ پروانه ساخت و ساز ترغیب و تشویق شوند.
"محمدرضا نقصان محمدی" مدیرکل راه و شهرسازی استان ‌نیز در این نشست گفت: باید بستری فراهم شود تا نخبگان بتوانند نقش فنی خود را برای کاهش فاصله بین انتظارات و نیازهای مردم و تفکر و عملکرد مسئولان ایفا کنند.
گفتنی است در این مراسم اعضای هیئت مدیره هفتمین دوره سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد تکریم و اعضای هیئت مدیره هشتمین دوره این سازمان با اهدای حکم، معرفی شدند.

★خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★
★عکس: ‌رضا زارع★
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات