معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران:

‌دغدغه اصلی شهرداری های کشور، محدودیت منابع مالی پایدار است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در نشست مشترک شهرداران و مدیران حوزه شهری استان های تهران و یزد، گفت: امروز دغدغه ‌اصلی شهرداری های کشور، محدودیت منابع مالی پایدار است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست مشترک شهرداران و مدیران حوزه شهری استان های تهران و یزد عصر پنج شنبه هشتم آذرماه با حضور "محمدعلی طالبی" سرپرست استانداری یزد، "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، "احمد تواهن معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، "‌محمود شاکری شمسی" مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد و جمعی از مسئولان ‌و مدیران حوزه شهری استان های تهران و یزد به میزبانی استان یزد برگزار شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در این نشست با بیان اینکه متأسفانه توسعه تک‌بعدی در بسیاری از مناطق‌، روح و جان شهرها را گرفته و تحت‌الشعاع قرار داد‌ه است، گفت: ادامه این روند در آینده نزدیک ‌باعث خواهد شد تا کالبدی فاقد روح و خشن در شهرها حاکم شود و این خطر موجب تهدید شهرها می‌شود.
"احمد تو‌اهن" ا‌دامه داد: امروزه بزرگ‌ترین دغدغه شهرداری های کشور، محدودیت منابع مالی پایدار است که این موضوع بسیاری از برنامه‌های مدیریت شهری را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد ‌و در برخی از شهرها شاهد شهرفروشی برای جبران این محدودیت ها هستیم.
‌وی افزود: کالبد شهرها باید بستر تبلور روح انسان‌ها باشد اما به خاطر کاستی منابع مالی، شهرها با حداقل امکانات اداره می‌شود.
تواهن در پایان سخنان خود تصریح کرد: لازم است برای این شرایط برنامه‌ریزی شود و با هم اندیشی یکدیگر توسعه همه جانبه شهرها را در کشور، بیشتر از گذشته فراهم کنیم.


توجه به گردشگری از برنامه‌های اصلی توسعه شهر یزد


شهردار یزد ‌نیز در این نشست توجه به گردشگری را یکی از برنامه‌های اصلی و پایه توسعه شهر بیان کرد و گفت: شهرداری ‌یزد در حوزه گردشگری برنامه‌های ویژه‌ای در نظر دارد ‌و توسعه پایدار گردشگری در این شهر مقدمه‌ای بر توسعه اقتصادی آن است.
"‌مجتبی فرهمند" با بیان اینکه رویکرد شهر یزد توجه بر روح شهر است، ادامه داد: در واقع توجه به جسم و کالبد و روح شهر می‌تواند مثمرثمر باشد و اگر به دنبال شهری ایده آل هستیم، باید این آرامش از مسیر توجه به ویژگی‌های زیباشناختی شهر محقق شود.
گفتنی است در پایان این نشست از تعدادی از مدیران پیشکسوت حوزه شهری استان های تهران و یزد و شهرداران این دو استان که به افتخار بازنشستگی نائل آمدند؛ با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★
★‌عکس: ‌رضا زارع★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات