معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی‌ ‌مطرح کرد:

‌قرار گرفتن صدور مجوزهای کسب و کار روی اپلیکیشن تلفن همراه

معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: تا پایان امسال حجم بالایی از فرایند صدور مجوزهای کسب و کار دستگاه‌های اجرایی بر روی اپلیکیشن ها ‌و نرم‌افزارهای کاربردی تلفن همراه قرار می‌گیرد تا پاسخگویی به درخواست مجوز و بررسی شکایت‌ها در فرآیند صدور مجوزها سرعت گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد به نقل از خبرگزاری ایرنا، "حسین میرشجاعیان حسینی" روز پنج شنبه ‌دهم آبان ماه در نشستی که در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان به ریاست "‌علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد برگزار شد، ‌بیان کرد: ‌برای آنلاین (برخط) شدن و تحقق دولت همراه و الکترونیک، فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار دستگاه‌ها از طریق اپلیکیشن ها در حال انجام است.
وی بابیان اینکه این خدمات در حال گسترش است، افزود: یکی از این اپلیکیشن ها ، 724 است که تاکنون 6 هزار مورد درخواست در آن ارائه شده و عمده آنها مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) است که به یک‌چهارم آنها پاسخ داده شد.
معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: در این دستگاه‌ها، تاریخچه درخواست‌ها از ابتدا تاکنون و نیز زمان پاسخگویی و صدور مجوز و حتی دوره زمانی پاسخگویی، وجود دارد.
به گفته میرشجاعیان حسینی، 14 هزار نقطه کشور به این اپلیکشین ها متصل شده و بیشترین کارتابل ها متعلق به استانداری‌ها و دستگاه‌های زیرمجموعه آنهاست.
رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: مرکز ملی پایش محیط کسب و کار تلاش دارد نظام مجوزدهی کشور را به‌صورت الکترونیکی یکپارچه نماید و فرآیند آن را تسهیل کند.
وی با اشاره به اینکه طراحی شاخص‌ها در اتاق‌های فکر انجام می‌شود، ادامه داد: در راستای رعایت اصل بی‌طرفی، این وزارتخانه به‌عنوان کارفرما، پایش چهار شاخص‌ را برون‌سپاری کرده است.
میرشجاعیان حسینی این چهار شاخص را ثبت مالکیت، الزام‌آور بودن اجرای قراردادها، تأمین‌ مالی و سرمایه ‌اجتماعی در استان‌ها ذکر کرد که به پژوهشکده مطالعات توسعه سازمان جهاد دانشگاهی تهران به‌عنوان مجری، واگذار شده است.
وی تصریح کرد: برای ارزیابی فعالیت‌های این مرکز، چهار سامانه مجوز کسب و کار (سام)، سامانه دریافت، انعکاس، پیگیری و رسیدگی به شکایات (دادور)، پایگاه اطلاع‌رسانی مجوزها (نما) و مرکز فوریت‌های محیط کسب و کار (یاور) راه‌اندازی شده است.
معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: تلاش بر این است تا مراکز خدمات سرمایه‌گذاری تمرکز خاصی روی سرمایه‌گذاری داخلی داشته باشند و در این خصوص، نقش استان‌ها در سیستم‌های نرم‌افزاری و اپلیکیشن ها باید افزایش یابد.
گفتنی است هم‌اکنون در مرکز الکترونیکی وزارتخانه چهار بخش یادشده به ‌صورت یکپارچه‌سازی صدور مجوزها و تسهیل امر اشتغال و کسب و کار، فعال است.

★عکس: ‌رضا زارع★
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات