مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مطرح کرد:

‌‌‌ضرورت ايجاد زيرساخت‌های گردشگری در راستای رشد اقتصادی روستاها

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد در نشست كميته نظارت بر تسهيلات دهياری ها ايجاد زيرساخت‌ها و فراهم نمودن امكانات گردشگری در راستای رشد اقتصادی روستاها را امری ضروری دانست.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، روز پنج شنبه دهم خردادماه نشست كميته نظارت بر تسهيلات دهياري‌ها به رياست مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري و با حضور بخشداران بخش مركزي تفت و مروست و ديگر کارشناسان اين كميته در دفتر امور روستايي و شوراهای استانداری برگزار شد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در اين نشست ضمن آرزوي قبولي طاعات و عبادات و تبريك سالروز ميلاد حضرت امام حسن مجتبي(ع) با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی کم‌بهره به طرح‌های درآمدزايی دهیاری‌ها در راستای دست یابی به خوداتکایی و استقلال مالی دهیاری‌ها و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در مناطق روستایی کشور، واگذاري ون‌هاي گردشگري را يكي از نمونه‌هاي اين تسهيلات عنوان و بر لزوم مديريت يكپارچه و منسجم در عملكرد ون‌هاي گردشگري در جهت بهبود خدمت‌رساني به مردم و گردشگران تأكيد كرد.
«محمد يارمند» با بيان اهميت موضوع توسعه و ارتقاي گردشگري در روستاها و تأثير آن بر رشد اقتصاد روستايي افزود: وجود پتانسيل‌هاي خاص گردشگري در روستاها و همچنين ثبت شهر یزد به عنوان شهر میراث جهانی، افزايش چشمگير گردشگران داخلي و خارجي را به دنبال خواهد داشت و اين موضوع ضرورت ايجاد زيرساخت‌ها و فراهم نمودن امكانات گردشگري را ‌بیش از پیش مشخص مي‌كند.
در اين نشست با توجه به نظر اكثريت اعضا مقرر گرديد به منظور استفاده بهينه از ون‌هاي گردشگري، رايزني و مذاكره با دفاتر گردشگري فعال توسط اتحاديه تعاوني دهياري‌هاي استان انجام شود.
همچنين مصوب گرديد قابليت‌هاي گردشگري و اقامتي روستاهای استان از سوی بخشداران احصا و در اختيار تمامي دهياران استان قرار گيرد.
پيگيري و ارائه پيشنهادات لازم درخصوص ايجاد ساز و كارهاي مديريت متمركز گردشگري روستايي از سوي اتحاديه تعاوني دهياري‌هاي استان از ديگر مصوبات اين نشست بود.
گفتنی است در ابتداي اين نشست ضمن ارائه گزارشی جامع از قابليت‌هاي گردشگري و اقامتي روستاهاي بخش‌هاي مركزي تفت و مروست، اعضاي كميته به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص طرح‌هاي اشتغال زايي و سرمايه‌گذاري روستايي از جمله ون‌هاي گردشگري پرداختند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات